Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nya taxeringen 2020

Varför går folks betyg upp av nya taxeringen :eek: jag ökade inkomsten med 60 tusen. underskottet var 6tusen högre, men i procent är det ju lägre sett till mer inkomst.. Mitt betyg ökade 0.16 procent. Det ä ju Inte mycket. Men störande då jag var så nära en annan kategori.

Varför går folks betyg upp av nya taxeringen :eek: jag ökade inkomsten med 60 tusen. underskottet var 6tusen högre, men i procent är det ju lägre sett till mer inkomst.. Mitt betyg ökade 0.16 procent. Det ä ju Inte mycket. Men störande då jag var så nära en annan kategori.

Förmodligen för att folk som tjänar 60.000 mer än din föregående "kategori" har bättre förutsättningar än dig. Du jämförs med en ny grupp människor.

Vad hade du för betyg? På Bisnode.

Enligt kopian 6 i kreditbetyg, däremot så visades förra årets inkomstuppgifter så minupplysning.se/Bisnode är inte helt i takt men det har ju konstaterats tidigare med kreditbetyg som varit i osynk osv.

Förmodligen för att folk som tjänar 60.000 mer än din föregående "kategori" har bättre förutsättningar än dig. Du jämförs med en ny grupp människor.

Joo kan så vara, är dock i samma kategori på uc ännu. "bra" med 1.2%. Hade hoppats på 0.9% innan sökning. Då jsg låg på 1.01% före inkomstuppgifterna.

Känns så meningslöst att man tryckt in större belopp i några månader nu. Dom verka ju inte gå ett skit på det tyvärr. Förfrågningar osv å annat väger tyngre. Lite skevt. Har 2ff. Betyget har stått still sen oktober.

Svårt å motivera sig längre känner jag

Mitt UC betyg gick ner från 2,8 % till 1,8 % när de nya inkomstuppgifterna registrerades idag.

Min inkomst ökade med 75 % jämfört med föregående taxeringen.

Högre inkomst påverkar absolut UC betyget positivt. Jag tror UC tittar mer på den procentuella ökningen än ökningen i antal kronor när de ska värdera betyget.

Högre inkomst påverkar absolut UC betyget positivt. Jag tror UC tittar mer på den procentuella ökningen än ökningen i antal kronor när de ska värdera betyget.

Det beror på.
Förra året deklarerade jag en höjning ifrån 650K till 750K alltså en ökning med 100.000 kronor - min UC försämrades. Ganska rejält också.

Förmodligen har folk i "den gruppen" som alltså tjänar 750K bra mycket bättre ekonomi än jag har än vad dom i 650K gruppen hade och därav "tappade" mitt UC-betyg.

Ska bli intressant i år när det blir skutt 750K till 950K om det blir förbättring eller försämring. Får återkomma om det i juni :D

Hur ser man sitt betyg hos Bisnode och Creditsafe?

Jag har sett att de har registrerat de nya inkomstuppgifterna igår, men jag har haft problem att hitta kreditbetyget när jag loggar in hos dem.

Bisnode kan du se på www.minupplysning.se och Creditsafe ser du genom att logga in på Creditsafe:s hemsida.

Tack Terry. :)

När jag loggar in hos Creditsafe så står det Scoringförklarning Medel och Scoringpoäng 39. Vad är det högsta betyget man kan ha hos Creditsafe i Scoringpoäng? Antar väl det högsta betyget man kan ha i Scoringförklarning är hög?

Hos Bisnode ser jag enbart mina förfrågningar och inkomstuppgifter. Måste jag köpa tjänsten hos dem för att jag ska få se betyget?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp