Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nya tag 2016

Ska försöka få ordning på ekonomin under 2016. Samlingslån är ett av flera mål. Har högt underskott och en del förfrågningar men bra och stadig inkomst.

Vilka banker tror ni man har bäst chans hos?
Har ni andra tips som kan förbättra ekonomin?

Ska försöka få ordning på ekonomin under 2016. Samlingslån är ett av flera mål. Har högt underskott och en del förfrågningar men bra och stadig inkomst.

Vilka banker tror ni man har bäst chans hos?
Har ni andra tips som kan förbättra ekonomin?

BN är väl "lättast" att få samlingslån hos, men de har inte bäst ränta, långt ifrån.

Jag gjorde en budget i december 2012 och fick för första gången en riktig överblick över min ekonomi. Den tydliggjorde hur smålån och krediter dränerade ekonomin, men även en del andra utgifter som gick att trimma. Eftersom jag satte upp den så att jag kunde se månad för månad framåt i tiden kunde jag lättare se hur framtiden skulle se ut och kunde också laborera med hur framtiden skulle se ut i olika scenarier, tex att jag lyckades betala bort lån med snöbollsmetoden, fick en rejäl löneökning, åkte på en oförutsedd utgift eller om jag jobbade övertid osv. Jag insåg snabbt att jag behövde ta helgpassen i så hög utsträckning som möjligt för att få det att gå runt, och även se över elavtal, försäkringar etc - och det triggade även att jag faktiskt bytte jobb under våren 2013.

Mitt tips är alltså att göra en budget som även innehåller alla lån med räntor och amorteringar för att verkligen få en överblick.

Tack! Budget har jag haft i många år vilket underlättar vardagen oerhört. Har tyvärr fått hälsoproblem pga min ekonomiska situation och behöver få till en omstart inför nya året. Samlingslån vill jag delvis ha för att underlätta situationen dvs att inte behöva ha fler fordringsägare flåsande i nacken hela tiden.

Med min budget i 2016 beslutade jag minska ner rejält på inkomster för mat eller nöje och börja satsa hårt på en blancolån att betala klart. Sen ta itu med min kreditgivare, (har en känsla av att de är falsk kreditgivare som vill tjäna på andras misstag trots utan få betalanmärkningen....) Ja, tror kreditgivare kommer ge mig rejält hög av kostnader. Så de är kanske inte pålitliga.

Tur att jag har bara två lån, inte fler än 2. Har koll på ekonomi.

Ja, ännu ett år :) På ett sätt känns det tungt om man ser det på det viset. Men samtidigt kommer det bli lite bättre under året och man närmar sig en dag när man är helt utan skulder eller åtminstone bara har några få som man har full kontroll på.

Gott nytt år allihopa oavsett hur det känns!! :)

Vi får hoppas det. Har ca 600 000 kr i skulder ihop med min sambo så det känns lite hopplöst för tillfället :( men med bra inkomst funkar det Problemet är att det är så många fordringsägare så att man betalar ränta hela tiden och amorterar mycket lite. Betalar totalt 20 000 kr i månaden. Med ett samlingslån skulle lånat vara återbetalt på tre år typ. Nu tar det en evighet. Man tappar lite hopp. Hur hittar man kraft att orka? Hur gör ni? Jag är helt utmattad. Vill se fram emot 2016.

Vi får hoppas det. Har ca 600 000 kr i skulder ihop med min sambo så det känns lite hopplöst för tillfället :( men med bra inkomst funkar det Problemet är att det är så många fordringsägare så att man betalar ränta hela tiden och amorterar mycket lite. Betalar totalt 20 000 kr i månaden. Med ett samlingslån skulle lånat vara återbetalt på tre år typ. Nu tar det en evighet. Man tappar lite hopp. Hur hittar man kraft att orka? Hur gör ni? Jag är helt utmattad. Vill se fram emot 2016.
Känner igen scenariot, hade också varit skuldfri för länge sedan om jag fått lån med vettig ränta, men jag kämpar på.

Vi får hjälpa varandra även om det känns hemskt just nu. Vet exempelvis att min budget inte kommer att hålla under 2016 men går under av denna ständiga stress av hälsoskäl och en sjukskrivning skulle rasera allt fullkomligt.

Tigerkatten007, mig med.... :( Fick reda på att jag har runt 200-300.000 kr i skulden av EN KREDITKORT.... Dumt av mig att strula till när jag var unga. inte nu längre.

Tigerkatten007, mig med.... :( Fick reda på att jag har runt 200-300.000 kr i skulden av EN KREDITKORT.... Dumt av mig att strula till när jag var unga. inte nu längre.

Skämtar du nu? Det har väl förklarats över tio gånger nu att du missuppfattat hur allt fungerar...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp