Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nya Skulder under inledande?

Hej,

Jag har nyligen beviljats inledande skuldsanering. Nu har en skuld från hyresvärden dykt upp (som har gått till inkasso) eftersom jag inte betalade i tid. Jag är nu två månader försenad.

Vad händer om denna skuld når Kronofogden?

Kommer detta att påverka beslutet om min skuldsanering? Vad händer med kommande hyror? Jag kommer att ha svårt att betala hyran de närmaste två månaderna.

Tack.

Osäker på hur det är under inledande.

När uppstod skulden först? (Innan inkasso. Alltså när skulle hyran varit betald.)

När uppstod skulden först? (Innan inkasso. Alltså när skulle hyran varit betald.)

Förfallodatumen var den 28 juni och den 30 juli… Jag fick Inledande i början av augusti.

Jag kommer troligtvis ha samma problem med hyran nu i slutet av augusti.

Senast ändrad:
Förfallodatumen var den 28 juni och den 30 juli… Jag fick Inledande i början av augusti.

Då uppkom skulden inan Du fick inledande om jag tolkar det rätt?

Att du fortsätter att skuldsätta dig ytterligare efter att du har ansökt om skuldsanering är inte direkt till din fördel.
Vad har du prioriterat före att betala hyran?

Då ska du anmäla de skulderna till skuldsaneringen, de ingår där

Att du fortsätter att skuldsätta dig ytterligare efter att du har ansökt om skuldsanering är inte direkt till din fördel.
Vad har du prioriterat före att betala hyran?

Kan bli intressant juridik där också.
De hyror som restar är ju skulder som omfattas av skuldsaneringen och får inte betalas separat.
Samtidigt borde hyresvärden kunna få igenom en avhysning pga obetalda hyror

Det som förfaller efter inledandet ska du betala, det kan bli frågan om löneutmätning eller liknande annars
Du bör väl ligga så pass mycket efter att du skulle kunna räkna med att bli avhyst.

Varför har du svårt att betala hyrorna?

Hur har du tänkt betala hyrorna om du får skuldsanering?

Skulle tro de på kfm skulle vilja veta det. För en skuldsanering är ju inge lämpligt om du inte kan betala hyran utan fortsätter dra på dig nya skulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp