Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nya regler hos kronofogden?

Det kan man tycka, eller så kan man tycka att ingen som hamnat på sjukhus ska behöva frukta anmärkning eller andra straffåtgärder.
Vem/vilka tjänar på att det går ganska fort från att man är försenat med en räkning tills att det gått till inkasso och vidare till Kfm och räkningen tredubblats?
Inte är det den som ligger på sjukhus inte.
Men någon måste ju tjäna på det. Annars skulle det kunna vara så att ingen räkning går vidare förrän det gått säg 3 månader.

Det här gäller ju amål och utan att veta med säkerhet skulle jag säga att de flesta nog är minst 3 månader gamla innan de restförs. Många typer av mål ser man inte vilken period det gäller, men tex felparkeringsavgifter och bilskatter ser man

Det kan man tycka, eller så kan man tycka att ingen som hamnat på sjukhus ska behöva frukta anmärkning eller andra straffåtgärder.
Vem/vilka tjänar på att det går ganska fort från att man är försenat med en räkning tills att det gått till inkasso och vidare till Kfm och räkningen tredubblats?
Inte är det den som ligger på sjukhus inte.
Men någon måste ju tjäna på det. Annars skulle det kunna vara så att ingen räkning går vidare förrän det gått säg 3 månader.

Om jag får gissa varför folk är sena med räkningar så skulle jag tro att det i ytterst få fall beror på att vederbörande har varit för sjuk för att kunna logga in på sin bank, så det är nog ett rätt så obetydligt problem.

Jag vet inte hur många räkningar jag har varit sen med, femhundra stycken kanske, men jag har inget att skylla på. Det tror jag inte att så många andra skuldsatta har heller.

Tre månader låter dessutom som en kort tid? Så snabbt har nog inget gått till fogden för mig.

Kvarskatt vet man ju som regel redan vid deklarationen i mars-maj, och om inte annat vid slutskattebeskedet, och där restförs det mesta i januari året efter.

Just sjukhusgrejjen tror jag att jag hört om vid något eller möjligen ett par tillfällen, vill minnas att det ganska snabbt tillsattes en god man som höll saker flytande.

Både CSN och Radiotjänst upplyste iaf mig om att man inte längre får automatiskt en anmärkning i A-mål så fort de anländer till KFM. Sannolikt stämmer det då jag fått Skuld att betala men ingen anmärkning än och det brukar gå fort som tusan i vanliga fall.

Hur lång tid från förfallodatumet på kravbrevet från Skatteverket dröjer det tills KFM driver in pengarna? Då menar jag i form av brevet Skuld att betala.

Hur lång tid från förfallodatumet på kravbrevet från Skatteverket dröjer det tills KFM driver in pengarna? Då menar jag i form av brevet Skuld att betala.

Det går att driva in efter 2 veckor

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp