Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nya lån till kronofogden

Nu verkar dom ha inställningen att det är det dom ska ha, antar dom är värd det, eller så.
När man är i en pressad och stressad situation så tänker man inte klart och rationellt. Att greppa hopp och halmstrå som att antyda att man är värd någonting kanske är just i situationen när man inte kan tänka klart och något man när man landat inte värderar likadant.

Senast ändrad:
Nä det blir lättare om man är positivt inställd till det hela. Ungefär som att ligga i 120 på 100väg, då bör man liksom räkna med det blir böter för det och glatt betala dessa.
Visst, men är det verkligen din ensak om hur folk bör motta sina konsekvenser? Lite märklig värdering i det, men självklart säger du inte så i verkligheten till människor eller hur, och särskilt inte i ditt yrke vad jag förstått. Här i etern kan man ju få utlopp för allt möjligt, anonymt, är det inte fantastiskt.

Ditt exempel var kanske inte det bästa, att få böter varje gång man kör för fort är ingen självklar följd. Men räkna med risken bör man, glatt eller ej är inte ens relevant.
Kan ju lika gärna vara att man anser sig lyckligt lottad för att boten bara blev 2000:- ist för 4000:-, eller att man inte fick böter idag heller så nu har jag ju sparat de där 2000:- och kan gå och unna mig en väska :D

Visst, men är det verkligen din ensak om hur folk bör motta sina konsekvenser? Lite märklig värdering i det, men självklart säger du inte så i verkligheten till människor eller hur, och särskilt inte i ditt yrke vad jag förstått. Här i etern kan man ju få utlopp för allt möjligt, anonymt, är det inte fantastiskt.

Ditt exempel var kanske inte det bästa, att få böter varje gång man kör för fort är ingen självklar följd. Men räkna med risken bör man, glatt eller ej är inte ens relevant.
Kan ju lika gärna vara att man anser sig lyckligt lottad för att boten bara blev 2000:- ist för 4000:-, eller att man inte fick böter idag heller så nu har jag ju sparat de där 2000:- och kan gå och unna mig en väska :D

Har ingen statistik på om jag är ensam om det.

Det krävs mycket för att täcka rekvisiten för brottet bedrägeri. För att ett brott ska vara ett brott måste både de objektiva och de subjektiva rekvisiten vara täckta för det aktuella brottet. Det är inte brottsligt att ha dålig koll på sin ekonomi. Du har ju dessutom haft avsikt att betala lånen. Sedan har det inte blivit så tyvärr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp