Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nya lån, minimoney och litecash?

minibank/minimoney

sökte fick låna 500kr avböjde
jag sökte på minibanken men fick bara ett felmeddelande. de svarade via mail att de hade problem, men jag kunde istället söka på minimoney. detta gjorde jag. jag sökte och fick svar via mail att jag kunde låna 500 om jag svarade på deras mail. det var bara det att jag inte kunde svara. deras mailserver låg nere. men de kunde skicka till mig!!! jag kunde skicka till minibanken och de vidarebefodrade mittt mail. 500 kr in på kontot och en faktura via mail. allt väl so far!! registrerade fakturan på min internetbank med förfallodatum den 26/11.
en lördag. betalningen gjordes. fick ett mail på sön där de sa att ingen betalning hade de fått och nu hade de lagt på 50:- för nåt skit och 120:- i förseningsavgift. det var bara det att på fakturan de skickat via mail, hade de lagt på 220:- i ´förseningsavgift?
både tekniskt och administrativt: sucks hard!!

jag sökte på minibanken men fick bara ett felmeddelande. de svarade via mail att de hade problem, men jag kunde istället söka på minimoney. detta gjorde jag. jag sökte och fick svar via mail att jag kunde låna 500 om jag svarade på deras mail. det var bara det att jag inte kunde svara. deras mailserver låg nere. men de kunde skicka till mig!!! jag kunde skicka till minibanken och de vidarebefodrade mittt mail. 500 kr in på kontot och en faktura via mail. allt väl so far!! registrerade fakturan på min internetbank med förfallodatum den 26/11.
en lördag. betalningen gjordes. fick ett mail på sön där de sa att ingen betalning hade de fått och nu hade de lagt på 50:- för nåt skit och 120:- i förseningsavgift. det var bara det att på fakturan de skickat via mail, hade de lagt på 220:- i ´förseningsavgift?
både tekniskt och administrativt: sucks hard!!

Förfallodag brukar betyda= oss tillhanda, då måste betalningen finnas på deras konto senast den dagen. Då den 26 var en lördag fick de inte pengarna förens på måndagen.

Förfallodag brukar betyda= oss tillhanda, då måste betalningen finnas på deras konto senast den dagen. Då den 26 var en lördag fick de inte pengarna förens på måndagen.
det vet jag men jag kan inte göra mer än att sätta förfallodag 26 på banken och sen är det väl upp till dem att skicka pengar så att de finns framme på förfallodatum. jag ska väl inte behöva kolla? då kunde jag skitit i att mata in fakturan och gjort det själv.
sen får de ju bestämma sig om de ska ha 120:- eller 220:-..

Minibanken

Tror inte de får kalla sig minibanken enligt finansinspektionen !!!
Ska skicka mail till FI och fråga :)

Sökte ett lån på 2000:- på minimoney, blev endast beviljad 500:- ....nej tack...!!! Har hyfsad inkomst och inga bet.anm...dom vill nog bara åt ansökningsavgiften på 50:-!!!

Varning!!!

Hade ett lån på 500:-...har inte mottagit varken mail - eller postfaktura från dom...men idag fick jag en mailpåminnelse att mitt lån förföll för två dagar sedan och att det nu tillkommit avgifter på sammanlagt 280:- och att jag ska betala inom tre dagar annars hotar dom med KFM..låna INTE av detta bolag...vidriga ju...usch!!!

Jag blev också nekad trots god ekonomi. Jag mailade minimoney och frågade av vem och hur de tar en kreditupplysning. De svarade att det gör de via creditsafe. Jag ringde creditsafe och de kunde inte se att något upplysning var tagen på mig. Hur var det för er? Fick ni någon upplysning per post?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp