Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nya flexlimit någon som blivit beviljad?

Inget emot er två ovan - ni har rätt. Gudarna ska veta att jag har lärt mig vilka jävla vider dessa skurkar till bolag är.

Men samtidig så börjar det spåra lite nu när folk frågar om en aktör och 10 andra skriver låna inte, det är dyrt, rekommenderas inte osv osv osv.

Folk som är i situationen att dom behöver vända sig till den här typen utav bolag kommer ofta göra det oavsett vad vi skriver och jag tror att det bara är onödigt att försöka få dom att inte göra det.
Håller med. Agendan på forumet har ändrats påtagligt och medlemmar bör kunna rådfråga likt tidigare, oavsett ämne och rådande klimat.

Inget emot er två ovan - ni har rätt. Gudarna ska veta att jag har lärt mig vilka jävla vider dessa skurkar till bolag är.

Men samtidig så börjar det spåra lite nu när folk frågar om en aktör och 10 andra skriver låna inte, det är dyrt, rekommenderas inte osv osv osv.

Folk som är i situationen att dom behöver vända sig till den här typen utav bolag kommer ofta göra det oavsett vad vi skriver och jag tror att det bara är onödigt att försöka få dom att inte göra det.
Du har rätt faktiskt. Helt enig med dig.

Jag tror man gör det mycket på autopilot bara för att man verkligen vill att personen/personerna ska tänka till båda en och två eller tre gånger..

SÅ MÅNGA gånger jag tagit lån som jag totalt ångrar och där jag verkligen hade önskat att någon sa till mig innan att nej gör inte det eller tänk verkligen noga igenom om du ska göra det här (skyller inte på någon annan nu att det är någon annans fel som inte stoppade mig).

Men du har rätt, blir lite som att man kommer där och är dryg och kör med sina pekpinnar. Givetvis inte meningen om det blir så. TS bad faktiskt inte om att bli avrådd från att ta lån.
Men som sagt…. (Sagt i all välmening)!:)

Att varna någon för att ta ockerlån från oseriösa långivare är ju att bry sig. För trots allt så vänder sig ju dom flesta till forumet för att få råd och hjälp i en till synes hopplös ekonomisk situation, inte för att förvärra den.
Men visst, är man i skrikande behov av lån för att överleva för stunden så kanske det är svårt att ta till sig välmenande råd då det gäller nuet och inte morgondagen. Och just det scenariot lever alla dessa ockerlångivare gott på.

Att varna någon för att ta ockerlån från oseriösa långivare är ju att bry sig. För trots allt så vänder sig ju dom flesta till forumet för att få råd och hjälp i en till synes hopplös ekonomisk situation, inte för att förvärra den.
Men visst, är man i skrikande behov av lån för att överleva för stunden så kanske det är svårt att ta till sig välmenande råd då det gäller nuet och inte morgondagen. Och just det scenariot lever alla dessa ockerlångivare gott på.
Frågan var ju om någon provat att söka, vill man ha pek pinnen eller någon som ska läxa upp en så hade man väl skrivit det. Är det så jävla svårt att hålla sig till ämnet!? Som är följande = har man provat sökt flexlimits nya lån!?!?!

Frågan var ju om någon provat att söka, vill man ha pek pinnen eller någon som ska läxa upp en så hade man väl skrivit det. Är det så jävla svårt att hålla sig till ämnet!? Som är följande = har man provat sökt flexlimits nya lån!?!?!

Nej jag har själv inte provat? flexlimits eftersom jag lärt mig läxan av att vara skuldsatt och därför inte letar lån bara för att dom råkar finnas att söka.

Tycker det är jättebra att folk upprepar avrådanden gällande att ta den här typen av lån. Det är otroligt många man ser när de redovisar sina lån som direkt har gått på dessa snabblån och totalt sabbat sina möjligheter, istället för att ta ett ”riktigt” lån från början. För många är det inte alls ”sista utvärtes” utan mer att man vill ha en snabb och enkel lösning. Man kanske kan få någon att tänka efter och välja på ett annat sätt.

"Utnyttjad kredit om 15 000 kr i 12 månader, totalt belopp att återbetala 18 237"

Det är ju inte gratis men att låna 15.000 och efter ett år ha betalat 18.237 är verkligen inte wow farligt heller.

Dessa villkoren är inte guld men absolut inte så jävliga som många andra erbjudit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp