Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ny uppdaterat lista på ALLA SMS-lån på marknaden.

Jag blev nekad på extra kosing för att jag har för dålig kreditscore på bisnode( för många förfrågningar)

Bra tråd

Hade aldrig hört talad om extrakosing, sökte där och blev beviljad

Vad menar du med att Bisnode förstör lika mycket som UC kära o c?
Det gör det ju inte?

Inte heller hört om Extrakosing och fick just beviljat på sökta 20k, räddade mej denna månad.. Hoppas pengarma kommer fort så jag vet allt är lugnt, stod 2 dagar.

Vad menar du med att Bisnode förstör lika mycket som UC kära o c?
Det gör det ju inte?
Allt är relativt. Om du har dålig UC och är förpassad till smslåneträsket så gäller det att vara ännu mer rädd om sin kreditscore på Min Upplysning som Bisnode har. Många förfrågningar där och man får lågt kreditscore och följaktligen inga lån. inte ens hos de minst nogräknade bolagen. Det enda som funkar då är de företag som tar creditsafe som mig veterligen inte registrerar eller lämnar ut uppgifter till andra företag vem som tidigare tagit upplysning på dig. Blir aldrig något bisnodelån igen. Hu!

Vart i Bisnode ser man sitt betyg?
Du behöver deras tjänst Min Upplysning för några hundra om året. Då ser du score och vilka uppgifter de lämnar ut till andra företag, hur många förfrågningar senaste 12 månaderna, detta ser andra bolag och hur många omfrågningar senaste 2 åren vilket bara du ser.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp