Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ny smslån hemsida - minifinans.se

Minifinans

Jag ansökte den 28/8 blev också uppringd idag! fick frågan om jag fortfarande intressserad av att låna? o ja det var jag, ansökan sänktes från 5000kr till 3000kr jag godkände och fick utbetalning runt kl 14.30 till Swedbank . Kommer att låna hos dessa då de är ganska så billiga! Tills jag tar mig ur träsket snart!

Vilka frågor ställer dom? Och använder de sig av UC eller creditsafe el vilka?

Samma fråga som ovan....

UC eller något annat bolag som tar upplysningarna?

Från hemsidan

Registreras det hos UC att en kreditförfrågan har gjorts på mig när jag ansöker om mikrolån hos Minifinans?

Nej, det görs ingen registrering av att en kreditupplysning har tagits på dig när du ansöker om sms-lån hos Minifinans, oavsett om du beviljas lån eller inte.

De ställer frågor om lön per månad om du arbetar eller inte , samt om du har skulder !

Efter det gör de en upplysning tror att de har Solidetet??

De frågar också om du godkänner ett lägre belopp än den ansökta ifall du inte blir godkänd på det första!

Prata med dom igår och de ringer till alla gamla ansökningar så det tar kanske veckan ut sa han. Fick beviljat 1000kr sökte 3000kr

LÄs texten!

Varför har jag fått avslag på grund av låg kreditvärdighet?
Det kan hända att vi avslår en låneansökan vid låg kreditvärdighet. Vi samarbetar med marknadsledande kreditupplysningsföretag. De faktorer som bl.a. spelar in kan vara inkomst av tjänst, övriga krediter och skulder, tidigare förfrågningar, civilstånd, ev. skulder till kronofogden m.m. Du kan söka på nytt igen, när inkomståret har uppdaterats och din inkomst av tjänst ev.

tänkte ni på om du har skulder till kronofogden,det ser varken solidaritet/creditsafe väl?

undar hur de kan göra ett avslag om man har skuld till kronofogden,det ser man väl vid en UC-bedömning

Skuldsaldo

Alla upplysningsföretag kan man se om det finns skuldsaldo eller inte det syns oavsett Uc creditsafe eller Solidetet.

Tror att man kan ta en upplysning på sig själv o se hur det funkar.
att betala tillbaka 3000-4000 på en månad är väldigt mycket pengar fast man tjänar bra! Därför skall man vara försiktig med att ta smslån!

minifinans

alla ni som sökt och blivit beviljade:
1: Har dom ringt upp till er alla?
2: Har ni isåfall uppgivit t ex anmärkningar/skulder?
3: Ni som blivit beviljade: har någon av er anmärkning/ar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp