Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny månad imorgon nytt försök

Mitt liv är en bergodalbana ena månaden känner jag att jag har läget under kontroll och nästa månad har jag ej råd med mat dagarna innan lön, som denna månaden. Vill så gärna ha det bra varje månad men jag lyckas bara inte även om förutsättningar finns. Jag får ut helt okej med pengar varje månad som jag borde klara mig på..

blä får göra en budget en gång till ikväll och följa den till 100

kände bara för att skriva av mig lite, någon som känner igen sig? Semestern ska inte vara till för att ligga i sängen hela dagen och fundera över ekonomin hela tiden

Trist att må dåligt över något som kan åtgärdas genom att följa en enkel instruktion vilket en budget är.

Vad lägger du pengarna på som gör att de tar slut?
om du inte gillar att göra budget så kan du helt enkelt sluta lägga pengar på onödoäiga grejer. Ge dig själv en utmaning, t ex att om du är duktig en månad och har pengar kvar när nästa lön kommer så belönar du dig med ngt. När du ser att du faktiskt kan klara av att ha pengar kvar så kommer din motivation att växa och du t o m kommer kunna bygga upp en buffert.
Då kommer du sova gott och tacka dig själv.
Prova ska du se, jag lovar att det är värt.

Dela upp din budget på 4 (vecka) så kanske det blir enklare att följa den. Har du 4000 att leva på mellan lönerna så blir det 1000 per vecka. Sen blir et 2-3 dagar i slutet på månaden som hamnar utanför men sista veckan får du snåla lite. Kanske får du nåt över de andra veckorna som du kan samla till dessa restdagar.

Det är smart brorson har dock redan spenderat 2500 idag. 2000 kvar i 3 veckor

Det är smart brorson har dock redan spenderat 2500 idag. 2000 kvar i 3 veckor
Spenderat på vad? Känns inte som att du är motiverad att få till en ändring. Vi får trolla med knäna för att få pengarna att räcka, vore rena lyxen att ha 2000 kr kvar i 3 veckor utan att behöva ta till en massa knep.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp