Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny låneförmedlare direkto?

plus att de även vill ha tillgång till ens transaktionskonto.varför ska dom se det?har erfarenhet av att ta lån här o där o aldrig varit med om att de vill se mina transaktioner jag gjort.godkänner man inte det så blir det inget lån.

Sök på FB

Står lite mer på deras FB sida om varför man ska logga in med sitt transaktionskonto på banken.

Direkto kör inte med inloggningssystemet längre. De jobbar med en rad olika banker (de ringde mig häromdagen och förklarade), och det är väl de specifika bankerna som skiljer dem åt från andra låneförmedlare. Tar inte betalningsanmärkningar enligt hemsidan.

Vad spelar en förmedlare för roll?! Säg har man dåligt kreditscore så nekas man hos
De flesta banker .

Vad spelar en förmedlare för roll?! Säg har man dåligt kreditscore så nekas man hos
De flesta banker .

Håller helt och hållet med, bara onödigt att dra på sej fler frågor = sämre UC-scoring. Det bästa jag gjort är att prenumerera på tjänsten min UC, nu visar de dessutom scoringen i %, så man ser direkt vad som påverkar och hur mycket. Exempelvis så om antalet UC-frågor ökar från 16 till 17 stycken så får man drygt 5% sämre scoring. Sjukt system om du frågar mej, men ska man få ett samlingslån med schysst ränta så måste man se till att scoringen är bra.

Wow, jag drog på mig Nicks ilska :) Jag skrev bara det lilla extra jag kände till om Direkto.
Jag håller med angående UC Lize. Det är ju synd att de i princip har monopol som kreditupplysningsverktyg eftersom UC i princip är det enda bolag bankerna använder. Däremot håller jag inte riktigt med om att låneförmedlare inte behövs. Jag går hellre till en låneförmedlare istället för att själv shoppa runt hos fem olika banker. Jag använde mig av Direkto för ett tag sedan och det funkade för mig, sänkte räntan ganska markant (7% lägre på ett *svordom* kreditkortslån som jag hade). Men det kanske en annan låneförmedlare också hade kunnat göra. Man ska väl inte shoppa runt med flera låneförmedlare, för då skadas ju ens UC precis på samma sätt som om man själv hade shoppat runt hos banker. Däremot tror jag inte att jag hade lyckats sänka räntan om jag själv hade knackat en bankdörr efter en annan på grund av det du beskriver Lize om UC. Rätta mig gärna om jag har fel!

Wow, jag drog på mig Nicks ilska :) Jag skrev bara det lilla extra jag kände till om Direkto.
Jag håller med angående UC Lize. Det är ju synd att de i princip har monopol som kreditupplysningsverktyg eftersom UC i princip är det enda bolag bankerna använder. Däremot håller jag inte riktigt med om att låneförmedlare inte behövs. Jag går hellre till en låneförmedlare istället för att själv shoppa runt hos fem olika banker. Jag använde mig av Direkto för ett tag sedan och det funkade för mig, sänkte räntan ganska markant (7% lägre på ett *svordom* kreditkortslån som jag hade). Men det kanske en annan låneförmedlare också hade kunnat göra. Man ska väl inte shoppa runt med flera låneförmedlare, för då skadas ju ens UC precis på samma sätt som om man själv hade shoppat runt hos banker. Däremot tror jag inte att jag hade lyckats sänka räntan om jag själv hade knackat en bankdörr efter en annan på grund av det du beskriver Lize om UC. Rätta mig gärna om jag har fel!

Jag var kanske inte tydlig, jag har absolut inget emot låneförmedlare, det är bra med en enda UC. Dock är det nog bättre att pröva de största som Freedom och Lendo, har man fått avslag där så är det ingen idé att söka lån hos någon annan förmedlare eller bank/kreditgivare, då har man helt enkelt för svag scoring.

Jag gjorde en ansökan, de tog UC på mig men jag fick inget svar av dem. Varken om den nekats eller blivit godkänd, ingen kontakt alls.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp