Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny hyresvärd kräver försäljningspapper

Du måste anlita en jurist som skapar ett överlåtningsdokument som är vattentätt juridiskt, och därefter skriver du och och ditt ex på och ditt ex går därifrån med 100% av bostadsrätten.

Du måste anlita en jurist som skapar ett överlåtningsdokument som är vattentätt juridiskt, och därefter skriver du och och ditt ex på och ditt ex går därifrån med 100% av bostadsrätten.
Några krav på att en jurist gör det finns inte.
Mäklare är betydligt mer van att skriva överlåtelser..

Plus att just "en jurist" kan ju faktiskt vem som helst utan problem kalla sig

Nja, det handlar nog mera om vem hyresvärden godkänner som jurist. Dvs en anställd i en firma som Mannheimer & Swartling med lag som huvudsysselsättning, snarare än Bengans Rör, Lag & Avlopp AB.

Nja, det handlar nog mera om vem hyresvärden godkänner som jurist. Dvs en anställd i en firma som Mannheimer & Swartling med lag som huvudsysselsättning, snarare än Bengans Rör, Lag & Avlopp AB.
Ja jag tänker så jag med.
men vad är det för skillnad på att skriva eget gåvobrev gentemot att skriva via jurist?
Alltså vad är de som är skillnaden på om jag skickar in en egen och en som är via en jurist

Ja jag tänker så jag med.
men vad är det för skillnad på att skriva eget gåvobrev gentemot att skriva via jurist?
Alltså vad är de som är skillnaden på om jag skickar in en egen och en som är via en jurist
Absolut ingenting.

Hm konstigt då att hyresvärden ”kräver” att gåvobrevet ska vara via en jurist.
Ja men det förvånar mig inte om den från början krävde "försäljningspapper'
Inte koll helt enkelt

Ja men det förvånar mig inte om den från början krävde "försäljningspapper'
Inte koll helt enkelt
Nej men om gåvobrevet har samma mening så förstår ja inte varför de kan godkänna bara ett gåvobrev via jurist om inte skillnaden är någon mening

Nej men om gåvobrevet har samma mening så förstår ja inte varför de kan godkänna bara ett gåvobrev via jurist om inte skillnaden är någon mening
Nej det finns ingen anledning att göra så, det är hyresvärden som inte har koll

Nej det finns ingen anledning att göra så, det är hyresvärden som inte har koll
Om jag skriver ett vanligt gåvobrev tror du dom nekar eller att dom inte har koll?
Självklart kan du inte veta utan ja Jill bara höra va andra tror.
vilken chans ja har

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp