Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ny ansökan om skuldsanering efter avslag – erfarenheter och tips?

Hej!
Så där då har man skickat in ny ansökan om skuldsanering igen,bara vänta 6 månader och se hur det går fick avslag i november..
levt med utmätning sen dess.bara hoppas det går bättre den här gången.

Varför fick du avslag? Jag väntade 1år från mitt avslag tills att jag skickade in en ny ansökan för att det skulle ha gått lite längre tid emellan.

Varför fick du avslag? Jag väntade 1år från mitt avslag tills att jag skickade in en ny ansökan för att det skulle ha gått lite längre tid emellan.
Hej!
Dom tyckte mina lån var omotiverade att jag hade så bra lön så jag inte behövt ta dom, typ att jag bara hade höjt levnadsstandard men inget stämde med verkligheten hur de var då.
Yes jag fick avslag i november så det lär ju ta ett år för mig oxå nu. Haft löneutmätning sen avslaget.

Aha okej. Jo alla avslag och beviljande är ju olika. Lycka till med nästa vända.

Grattis! Hur såg dina förutsättningar ut? Hur var samtalet?
Hej!
Det var lättare o prata med den handläggaren nu än den jag hade för ett år sen.
Samtalet tog ca 45 min,har skulder på ca 1,6M, lön runt 30 netto.

Okej skönt!
Vad fick du för frågor under samtalet?
Båda samtal var rätt lika, men varför du skuldsatt dig,och hur mycket man jobbar o så.Bara var ärlig o inte hitta på massa, utan hålla sig till sanningen.
Kan vara rätt skönt o prata av sig med nån om sina skulder också så upplevde jag det.

Båda samtal var rätt lika, men varför du skuldsatt dig,och hur mycket man jobbar o så.Bara var ärlig o inte hitta på massa, utan hålla sig till sanningen.
Kan vara rätt skönt o prata av sig med nån om sina skulder också så upplevde jag det.
Hade du skickat personligt brev någon av gångerna ? Håller tummarna för dig och god fortsättning !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp