Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu tog det stopp...

Här kommer ytterligare ett sådant här självömkande meddelande från mig. Sorry för det men behöver skriva av mig. Har länge känt att jag inte orkar så mycket mer, att allt sliter på en något oerhört. All den här stressen och ångesten som finns där hela tiden. Har världens bästa yta, ingen skulle någonsin kunna tro det här om mig. Men ju hårdare jag måste skydda min yta desto mer tar det på mig. Stress, ångest och sömnlösa nätter. Jag har alltid orkat med ändå, vara en närvarande och "rolig" mamma som hittat på saker med sina barn. Orkat stå på fotboll, hockey och innebandymatcher och hejat med hela min själ. Orkat vara en duktig kurator ( haha ja för det är faktiskt det jag jobbar med) Fått gott betyg från mina klienter och fått dom vilja komma tillbaka och må bättre. Är teoretiskt sett expert på ångest men min egna orkar jag verkligen inte med. Jag går sönder av den och häromdagen sa min kropp verkligen STOPP. Trots att jag jobbar med det här själv, kunde jag aldrig någonsin förstått att det kunde bli så här. Från att inte ha sovit knappt något till att jag inte kan hålla mina ögon öppna. Riktigt jäkla otäckt alltså. Min logiska sida av mig vet att jag måste jobba för att få pengar. Men jag blir livrädd av tanken på att gå till jobbet, har varit hemma 3 dagar nu så än så länge är det lugnt med tanke på sjukskrivning osv. En annan logisk tanke är att jag vet att jag har så mycket att vara tacksam för, har världens finaste barn som jag älskar mest av allt på denna jord. Men det sjukaste är att som det känns nu är inte ens det nog för att kämpa vidare och orka leva så här. Orkar inte med dessa känslor längre och får så dåligt samvete pga mina barn att jag ens tänker tanken på att ge upp. Idag svalde jag i och för sig min stolthet och ringde till vårdcentralen och förklarade hur jag mår. Fick en tid imorgon. Känns som rätt beslut men samtidigt så jäkla jobbigt.

Tack för att jag fick skriva av mig! Stor kram till er andra där ute som kämpar på!

Igenkänningsfaktor till 1000! Är precis i samma sits. Orka eller inte orka. Vi måste orka, om inte annat så för våra barn. Stor bamsekram.

Absolut! Men hur fasen ska man orka för att motivera sig?
Jag vet inte, vet inte ens hur jag klarar mig från ena dagen till den andra ibland. Slår nog omedvetet av känslorna periodvis annars skulle jag bryta ihop och gråta varje dag. Behöver också vara sjukskriven men kan inte ekonomiskt. Jag har inga bra svar och lösningar för tro mig, skulle då gladeligen dela med mig. Ingen ska behöva genomgå detta helvete som jag genomlider. Ingen. Kan inte säga annat än att ta en dag i taget, skriv och prata av dig, ta promenader för att dämpa ångesten. Vi finns här för att stötta.

Ser du inget slut på den här svåra perioden? Inget samlingslån i sikte?
Nej tyvärr. Och nu börjar det rulla in till kfm också så snart har jag anmärkningar och då blir det ju verkligen inget samlingslån

Förstår att det är jättetufft och jag är rätt säker på att vi alla vill vara med och stötta dig :)
Det är inte konstigt att det kommer perioder man inte orkar med och att det påverkar hälsan och det är jättesvårt att ta sig ur situationen.

På något sätt, måste man försöka hitta en utväg på sikt, då blir det lättare att orka med. En tanke kan vara att sätta sig ner och funderar , utifrån din situation hur man ska angripa problemet för att komma ur den onda cirkel som gör att kostnaderna blir högre än vad man klarar. Jag tror att det skulle vara bra om du hade någon du kunde bolla problematiken med och dessutom ger dig stöd. Kan ett försök till avskrivningar vara en väg? eller försöka jobba med skuldsanering om det inte finns någon väg ut? - kan vissa skulder vara värt och prioritera för att när dessa är betalda , satsa på andra som man tillfälligtvis nu låter stå tillbaka? Finns det några kostnader man kan skära ner, något som går att sälja? Bara några tankar i all välmening :)

Önskar innerligt att det snart vänder för dig!!!

Det som motiverar mig mest är att påminna mig om att skulderna inte är på livstid, att det går att göra något åt även om jag precis som du har haft så tuffa perioder och inte vetat vad jag ska ta mig till. Jag motiverar mig genom att skriva ner ALLA skulder jag har och även NÄR skulden blir färdigbetald samt hur många betalningstillfällen det är kvar, försöker tänka positivt, även om det står 90 månader kvar så tänker jag att 90 är bättre än 200. Det värsta var när jag inte ens visste hos vilka jag hade lån, det var kaos! Så att se svart på vitt samt kunna stryka lån som färdigbetalda motiverar mig. Hoppas du hittar något som motiverar dig också. Jag har en hel pärm för sånt! När jag känner att hopplösheten är på ingång så tar jag fram pärmen och förfasar mig över hur det såg ut för bara 1 år sedan, går jag tillbaka 2-4 år sedan... ja då vet jag inte hur jag orkat men det är nyttigt att se!

Jag har lånat massvis med lån för att betala andra lån och det har väl hjälpt i det korta loppet men på sikt är det enda som hjälper att sluta ta dåliga lån.

Du kanske skulle kunna sätta upp som mål att försöka hålla dig flytande tills de flesta av dina ff försvunnit från din uc och då söka ett samlingslån? I så fall får du tills dess prioritera i första hand det som gått till Kfm och du fått föreläggande så försöker du vinna så mkt tid du kan och betala innan det blir utslag!

Stor kram till dig!

Senast ändrad:
Vilka bra svar ni skrivit. Hjälper även mig lite som är i avgrundernas avgrund. Sitter på jobbet med tårar i ögonen för att jag pga sjukdom får mindre i lön denna månad och vet inte hur jag ska lösa det. Är det här ett värdigt liv kan man ju undra.

Det tuffaste är ju att inkomsterna inte räcker till att betala alla lån och räntor! Det är svårt att ändra på (om man inte kan höja inkomsten eller ta extra jobb) men det man kan ändra på på sikt är ju att ju mindre man lånar desto mindre ränta betalar man och pengarna som annars skulle gå till ränta kan man lägga på lån!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp