- Meddelanden
- 579
- Mottagna reaktioner
- 206
- Poäng
- 407
Här kommer ytterligare ett sådant här självömkande meddelande från mig. Sorry för det men behöver skriva av mig. Har länge känt att jag inte orkar så mycket mer, att allt sliter på en något oerhört. All den här stressen och ångesten som finns där hela tiden. Har världens bästa yta, ingen skulle någonsin kunna tro det här om mig. Men ju hårdare jag måste skydda min yta desto mer tar det på mig. Stress, ångest och sömnlösa nätter. Jag har alltid orkat med ändå, vara en närvarande och "rolig" mamma som hittat på saker med sina barn. Orkat stå på fotboll, hockey och innebandymatcher och hejat med hela min själ. Orkat vara en duktig kurator ( haha ja för det är faktiskt det jag jobbar med) Fått gott betyg från mina klienter och fått dom vilja komma tillbaka och må bättre. Är teoretiskt sett expert på ångest men min egna orkar jag verkligen inte med. Jag går sönder av den och häromdagen sa min kropp verkligen STOPP. Trots att jag jobbar med det här själv, kunde jag aldrig någonsin förstått att det kunde bli så här. Från att inte ha sovit knappt något till att jag inte kan hålla mina ögon öppna. Riktigt jäkla otäckt alltså. Min logiska sida av mig vet att jag måste jobba för att få pengar. Men jag blir livrädd av tanken på att gå till jobbet, har varit hemma 3 dagar nu så än så länge är det lugnt med tanke på sjukskrivning osv. En annan logisk tanke är att jag vet att jag har så mycket att vara tacksam för, har världens finaste barn som jag älskar mest av allt på denna jord. Men det sjukaste är att som det känns nu är inte ens det nog för att kämpa vidare och orka leva så här. Orkar inte med dessa känslor längre och får så dåligt samvete pga mina barn att jag ens tänker tanken på att ge upp. Idag svalde jag i och för sig min stolthet och ringde till vårdcentralen och förklarade hur jag mår. Fick en tid imorgon. Känns som rätt beslut men samtidigt så jäkla jobbigt.
Tack för att jag fick skriva av mig! Stor kram till er andra där ute som kämpar på!
Tack för att jag fick skriva av mig! Stor kram till er andra där ute som kämpar på!