Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu tänkte jag blotta mig..

Vad innebär jämkning menar du?

https://www.skatteverket.se/privat/...jamkning.4.71004e4c133e23bf6db8000110771.html

Vet du om att du t.ex kommer att betala 100 000 i räntor under 2019 så kan du begära jämkning för den summa hos skatteverket, du får då ett besked som du kan lämna till ekonomiavdelningen hos arbetsgivaren, så att dem drar mindre skatt varje månad som motsvarar det.

Du kommer då få ut mer i nettolön varje månad, men kommer inte få tillbaks på skatten nästa år då du redan betalat mindre i skatt

Nystart finans har jag med då. När man var riktigt på botten lånade jag där. I 30 minuter frågade de frågor som om jag spelar? Nu gör jag inte det då. De ville ha konto utdrag/ löne specar. Idag har jag lån där. Det märkliga är att man kan inte se hur stor skuld man har på deras sida! Nu kommer jag lösa det lånet jag har där på 106000:- under kommande veckan. Jag avråder dem de är oseriösa när man inte kan se fakta om sitt lån! Belopp, ränta osv.

Nystart finans har jag med då. När man var riktigt på botten lånade jag där. I 30 minuter frågade de frågor som om jag spelar? Nu gör jag inte det då. De ville ha konto utdrag/ löne specar. Idag har jag lån där. Det märkliga är att man kan inte se hur stor skuld man har på deras sida! Nu kommer jag lösa det lånet jag har där på 106000:- under kommande veckan. Jag avråder dem de är oseriösa när man inte kan se fakta om sitt lån! Belopp, ränta osv.

https://www.lånforum.se/threads/varning-för-nystartfinans.7976/

Tack för din input!

Är det någon som har erfarenhet av bluestep då?

Nystartfinans kanske är värdelösa, men dom är typ ensam på marknaden som rör den typen av lån så dom kan nog bete sig hur dom vill.

Lånen från dem är ju en nödlösning tills du kan ta ett normalt samlingslån. Sedan om dom vill ha kontoutdrag för att från en spelmissbrukare? Eller någon som ens satt sig i en situation som behöver lån från en skitbank som dem. Tycker någon det är konstigt?

Edit: Opps såg inte det var en så gammal tråd.. sorry XD

Vad är betalkoll för nåt? Ska jag skita i nystartfinans tycker ni? Fick för mig att dom verkade bra....
Betalkoll är en tjänst från Collector som betalar fakturan för dig sen betalar du dom eller delar upp det (som jag tolkat det).
Jag dra en kort story om min erfarenhet av Nystart. Jag hade löneutmätning mellan 2012-2019 och när jag var skuldfri från KFM så hade jag fortfarande runt 50-55 000 i inkasso ärenden som inte hade skickats vidare än, av någon märklig anledning men men. Så jag tog då ett lån via Nystart som sattes på 60 000.

Det jag kan säga är processen var snabb men kände mig lite nedstämd och utdömd av eras handläggare då man måste visa sina bankutdrag och dom ifrågasatte många av mina utgifter. Men allt gick bra och fick mitt lån. Dom drar alltid autogiro den 25:e varje månad och medans jag inte haft några problem med dom bortsett från knappt inget amorteras .. (har idag skuld på 56 000 efter 1.5 år) och läste lite blandade omdömen om dom men personligt tänkte jag lösa dom och ett Svea lån när min sista anmärkning försvinner om ett år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp