Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu ska jag söka skuldsanering

Jag har tyvärr de flesta av skulderna hos inkasso, ett av dem vägrar förlänga avbetalningsplanen så det är därför det får bli så här. Jag antar att jag hinner få löneutmätning innan ett eventuellt inledande.
Jag ska ta kontakt med skuldrådgivare, räknar kallt med att det kan ta ett tag att få tid där med köer och semester. Därför är min plan att skicka in i augusti. Annars söker jag själv.
Vilket bolag vägrar förlänga, Lowell ?

Det är Alektum. En skuld på ca 70000, jag har haft den hos dem i ett år. Skött avbetalningarna men nu fick jag tre alternativ. Betala allt på en gång, dela skulden på 6 månader eller betala 4k i 3 månader för att sen betala resten månad 4. De hävdade att det är god inkassosed att inte låta mig få förlängt.
Deras förslag var att jag skulle söka samlingslån eller låna av anhörig. Som om jag inte gjort det om det varit möjligt.

Det är Alektum. En skuld på ca 70000, jag har haft den hos dem i ett år. Skött avbetalningarna men nu fick jag tre alternativ. Betala allt på en gång, dela skulden på 6 månader eller betala 4k i 3 månader för att sen betala resten månad 4. De hävdade att det är god inkassosed att inte låta mig få förlängt.
Deras förslag var att jag skulle söka samlingslån eller låna av anhörig. Som om jag inte gjort det om det varit möjligt.
När jag hamnade hos inkasso första gången så var det ett lån på 350 000 kr som jag av Remember blivit lovad att betala på en vecka senare, summa 3000 kr.
Trots det skickade de till inkasso som krävde att skulden skulle betalas av på sex månader, dvs över 50 000 kr. Det ledde till att jag släppte allt.

Nu har jag lämnat in ansökan om skuldsanering. Jag har jag släppt alla mina skulder. De som låg hos inkasso har redan börjat ramla in, väntar på mitt första utslag och min första betalningsanmärkning.
Det ringer i telefonen, mailas och jag får nya grejer i Kivra hela tiden.
När jag nu tagit gjort det känner jag både en lättnad för att ha tagit steget och en enorm stress för att jag har inte har betalat mina skulder som jag brukar. Pengarna som blev kvar har jag istället använt för att betala en del privata skulder, en skatteskuld och några nya mindre krediter.
Just nu känner jag att det kan bli en väldigt lång väntan på besked om inledande.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp