- Meddelanden
- 31 499
- Mottagna reaktioner
- 16 519
- Poäng
- 11 977
Om inte det förlängs av domstol..Ja skatteskulder har absolut preskription på 5 år.
Om inte det förlängs av domstol..Ja skatteskulder har absolut preskription på 5 år.
Ett av inkassobolaget, där skulden är på 13.000kr har jag inte ens fått information om på minst 3 år. Där ska jag väl kunna begära att preskribera den?
CSN är stenhårda.Gäller detta CSN skulder och parkeringsavgifter (kommun)?
Någon som har erfarenhet att förhandla med CSN? Eller är det bara glömma? Känns som dom lägger på feta avgifter och aldrig avskriver en skuld?
CSN är stenhårda.
Fast det gäller väl vara statliga skulder ?Vad menar du?
Så om jag inte betalar mitt (säg exemplevis) kreditkort och det når kronofogden 1 januari 2020 - menar du då att skulden stryks automatiskt 1 januari 2025 bara för att den har varit hos KFM i 5 år och även fast kreditkorsbolaget kontinuerligt har skickat post till mig?
Skatteskulder är nog de enda som har absolut preskription (men tiden kan förlängas). Konsumtionsskulder har 3 år och löpande lån 10 år, men för dessa gäller att de kan hållas vid liv genom att skicka kravbrev till din folkbokföringsadress då och då.Är det bara skatteskulder som blir preskriberade efter 5 år ?? För gäller väl inte vanliga skulder ?
Min uppfattning av CSN är helt tvärtom, de har varit mer än behjälpliga. Kanske beror på hur långt ärendet har gått
Vad menar du?
Så om jag inte betalar mitt (säg exemplevis) kreditkort och det når kronofogden 1 januari 2020 - menar du då att skulden stryks automatiskt 1 januari 2025 bara för att den har varit hos KFM i 5 år och även fast kreditkorsbolaget kontinuerligt har skickat post till mig?