Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

nu sitter vi i skiten

JAg och min sambo har hamnat i skittotalt kaos, (mest jag) då allt står på mig.
Men vi har ca 600 000 i inkomst/år med inneboende, kredsiter/smslåm/lån på 350000.
OCh går ju back flera 1000 i mpnaden på höga räntor.

Men inte får man lån någonstans, alla dessa uc förfrågningar... Har 47st på mig nu, gör ju itne saken bättre.

Men kanske finns en lösning men vet ej om det går.
Min mor går på akassa, (arbetslös) Men har en lgh med värde på 1.9mkr utan lån på den.

HAr hon möjlighet att belåna den utan jobb och sedan låna ut pengarna till mig ?
Alternativt ha henne som Borgenär med lgh som säkerhet?

JAg och min sambo har hamnat i skittotalt kaos, (mest jag) då allt står på mig.
Men vi har ca 600 000 i inkomst/år med inneboende, kredsiter/smslåm/lån på 350000.
OCh går ju back flera 1000 i mpnaden på höga räntor.

Men inte får man lån någonstans, alla dessa uc förfrågningar... Har 47st på mig nu, gör ju itne saken bättre.

Men kanske finns en lösning men vet ej om det går.
Min mor går på akassa, (arbetslös) Men har en lgh med värde på 1.9mkr utan lån på den.

HAr hon möjlighet att belåna den utan jobb och sedan låna ut pengarna till mig ?
Alternativt ha henne som Borgenär med lgh som säkerhet?

hanne som borgensman menar du... eller du rör till det, du vill ha henne som pantgivare, jag vet att det är ganska få banker som går med på trejdemanspantsättning av bostadsrätter, det är något juridiskt krångel kring det hela, lättare med fastigheter.

Du kan slå in hennes uppgifter på SBAB.se, ange hur det är med jobb o så, så ser du vad dom säger om saken.. jag misstnäker att hon borde behöva skaffa antingen jobb eller en sambo med jobb.. Hon kan kolla med andra banker också, men dom brukar ha någorlunda liknande.

Annars, kan man sätta min mor som huvudlånare med bostad som säkerhet alt belåna bostaden och ha mig som medsökande? känns mer enkelt kanske

Annars, kan man sätta min mor som huvudlånare med bostad som säkerhet alt belåna bostaden och ha mig som medsökande? känns mer enkelt kanske

SBAB går inte med på det upplägget, och det blir fortfarande ett tredjemansförhållande som krånglar till det.. Dessutom får ärendets kreditvärdighet en rejäl utförslöpa när det tas en UC på dig :S

Vet inte om någon av dessa är ett alternativ för er men ni kanske kan ringa och höra om möjligheten. Vet inte om det är någon nackdel att du står med som medsökande och om det är möjligt att din mor står ensam på lånet i så fall. Hoppas något av detta är till någon hjälp för dig.

Pröva bluestep, men mest troligt med din mor som ensam sökande, har för mig att bluestep har en gräns på betydligt färre FF än du har

Bluestep tillåter max 20 ff så frågan är om din mor ska stå ensam på lånet då du har 47 ff.

Verkar som en lösning är nära.
Skickat in diverse dokument till banken efter krav. Och det ända som ska in nu är register utdrag från uc och registerutdrag på lägenheten. Så känns som det kan gå vägen. Dock har man ju inte fått ett JA.
Men det känns som en god start efter diverse samtal och mejl fram och tillbaka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp