Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu när man har släppt allt

Släppte allt i början av året och sökte skuldsanering. Fick avslag på skuldsaneringen nu i oktober och börjar löneutmätnings nu i november.
Allt som allt, jätte jobbigt mentalt i början. Sen blir man van vid att få behålla hela inkomsten, vilket gör att allt känns lättare. Med tiden blir man även mer inställd på utmätning och nu när min kommer är jag väl förberedd för den och i slutändan har jag mer inkomst med utmätningen än jag hade när jag betalade av alla mina lån.
Nyfiken fråga. Du släppte allt i början av året och sökte skuldsanering när? Blev aktiveringen av löneutmätningen först nu då i oktober?

Släppte allt i början av året och sökte skuldsanering. Fick avslag på skuldsaneringen nu i oktober och börjar löneutmätnings nu i november.
Allt som allt, jätte jobbigt mentalt i början. Sen blir man van vid att få behålla hela inkomsten, vilket gör att allt känns lättare. Med tiden blir man även mer inställd på utmätning och nu när min kommer är jag väl förberedd för den och i slutändan har jag mer inkomst med utmätningen än jag hade när jag betalade av alla mina lån.
Låter som min historia.
Början var tuff psykiskt. Avslaget på skusan var tufft psykiskt.
Men mitt exceldokument och mängden pengar jag har att leva på varje månad är större idag än vad den var när jag betalade mina lån.

Nu har jag skuldsaneringsansökan #2 som väntar på att behandlas i nästa år.
Mäklaren var här idag för att lägga ut bostaden till försäljning igen. Allt som allt, livet går framåt och även om löneutmätning suger och tar bort intresset av att tjäna mer pengar så är vardagslivet behagligare.

Med facit i hand, skulle jag ha gett upp tidigare. Mådde psykiskt dåligt hela 2023 pga kostnadsökningarna.

Jag släppte taget om mina skulder nu i oktober. Känns jäkligt jobbigt och man är ångerfylld hela tiden. Man har liksom aldrig varit i närheten av en påminnelse och nu tanken att allt ska till KF är en stor ångest. Men det är enda sättet har jag kommit fram till, jag kan inte trolla med knäna längre. Nu kommer det sms, telefon, brev, mail om att betala. Ska man bara ignorera eller ska man svara och säga som det är? det är ingen idé att få någon betalningsplan som jag ändå inte kan hålla.
Ignorera o blocka…jobbigt i början men kommer gå fint:) lycka till !!

Jag var väldigt noga med att besvara alla delgivningar från KF. Resten ignorerade jag. Jag installerade också Truecaller på mobilen och svarade aldrig på okända nummer!

Alla brev jag fick sparade jag i en pärm dock, för att få underlag och ha lite ordning. Men återigen, skriv under delgivningarna omgående och skicka in. Visa KF att du är aktiv och vill få hjälp.

Jag släppte allt i januari 2022, ansökte i maj samma år. Hade löneutmätning i en månad, fick därefter inledande i augusti 2022 och beslut i december. Är ganska precis halvvägs igenom saneringen och även om det är stigmatiserat och man är vingklippt så ångrar jag inte beslutet.

Nästan där, men det som jag inte förstår är hur resonerar de jävlarna snabbalån, inkasso mm, när man skickar ett detaljerat mejl med inkomst uppgifterna och hur ekonomin ser katastrofal ut, bifogar allt och visa att man går minus och ber om tillfälliga justeringar av betalningsplaner, alltså att man tex betalar 1000kr/månad istället för 1800kr bara under 5 månader tills man kan söka ett samlingslån annars släpper man allt då det finns stora chanser att man blir beviljad skuldsanering, enligt kommunal skuldrådgivare men ändå de jävlarna vägrar att hjälpa till.

Man förklara igen till dem hej, jag släpper allt så även vid en löneutmätning så kommer man ha det bättre och ni kommer knappt få något (statens skulder prioriteras förstås) men ändå, de svara NEJ, vi kan inte ändra eller godkänna något. Vilka jävla grisar.
Nu förstår jag er alla som har sagt fu ck off till den och fick sanering eller små summor till dem via löneutmätningen.
Nu har jag tex försökt allt jag kunde, och jag mår absolut inte dåligt att släppa allt. Fy fan vad skönt att blockera dem och nej, jag tar inget schysst erbjudande från dem i framtiden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp