Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu när man har släppt allt

Jag släppte taget om mina skulder nu i oktober. Känns jäkligt jobbigt och man är ångerfylld hela tiden. Man har liksom aldrig varit i närheten av en påminnelse och nu tanken att allt ska till KF är en stor ångest. Men det är enda sättet har jag kommit fram till, jag kan inte trolla med knäna längre. Nu kommer det sms, telefon, brev, mail om att betala. Ska man bara ignorera eller ska man svara och säga som det är? det är ingen idé att få någon betalningsplan som jag ändå inte kan hålla.

Jag släppte taget om mina skulder nu i oktober. Känns jäkligt jobbigt och man är ångerfylld hela tiden. Man har liksom aldrig varit i närheten av en påminnelse och nu tanken att allt ska till KF är en stor ångest. Men det är enda sättet har jag kommit fram till, jag kan inte trolla med knäna längre. Nu kommer det sms, telefon, brev, mail om att betala. Ska man bara ignorera eller ska man svara och säga som det är? det är ingen idé att få någon betalningsplan som jag ändå inte kan hålla.
Jag ignorerade, laddade true caller som hjälpte mig.

Ganska precis ett år sedan jag släppte alla mina skulder. Ignorerade alla samtal och blockade många nummer, försökte göra avbetalningsplaner med några vi mail för att visa inför skuldsanering att jag verkligen försökt. Men som du skriver så fanns det inget inkassobolag som kunde ge en avbetalningsplan som kunde hjälpa min situation men har du skuldsanering i åtanke så tycker åtminstone jag att det inte är fel att visa att du försökt få till en avbetalningsplan..

Ganska precis ett år sedan jag släppte alla mina skulder. Ignorerade alla samtal och blockade många nummer, försökte göra avbetalningsplaner med några vi mail för att visa inför skuldsanering att jag verkligen försökt. Men som du skriver så fanns det inget inkassobolag som kunde ge en avbetalningsplan som kunde hjälpa min situation men har du skuldsanering i åtanke så tycker åtminstone jag att det inte är fel att visa att du försökt få till en avbetalningsplan..
Hur svarade de när du försökte, sa de nej bara (nyfiken)?

Hade bara skitit i allt....

Gjort detsamma!

Kolla bara kfm brev när de kommer, så att de inte står utanför dörren när ni har gäster hemma och BMW´n står parkerad utanför:)
(Missa ett en gång, var på jobbet å frugan ringde) nu finns ju kivra.

Svara bara på säkra nummer. å blocka

Jobbigt som fan i början....men är det utanför din kontroll så vad göra?

Senast ändrad:
Jag blockade alla nummer direkt som kom via sms och telefonsamtal. Har man bestämt sig för att släppa så har man inget att prata om. Det som kom i postlådan kastade jag bara.

Ha som regel kommande månader att allt okänd som ringer är bank eller inkasso. Blocka deras nummer direkt. Jag körde med truecaller först men insåg att det inte behövdes blockade bara allt.

Rekommenderar även att blocka hos NIX Telefon, NIX Adresserat och SPAR uppgifterna kommer hoppas runt lite mellan inkasso på ett tag.
Men vet aldrig vart uppgifterna säljs vidare. Så lika bra reklamspärra sig helt.

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/lup-stora-skuldsaneringsguiden.26162/

Nix Telefon:

https://www.nixtelefon.org/jag-vill

"Spärra mitt mobilnummer i spärregistret NIX-Telefon"
Fyll i ditt nummer och tryck fortsätt
Sen skriv in 4-siffriga koden som kommer på SMS

Nix Adresserat:

https://nixa.nixadresserat.se/

Loggar in och bockar i: "Jag vill vara spärrad för direktreklam" och sparar.

Statens Personadressregister (SPAR):

https://www.statenspersonadressregister.se/master/start/logga-in/

Där så loggar man in med Bank ID, trycker på "registrera reklamspärr", trycker JA på båda frågorna och sparar.

Vill man någon gång i framtiden ta bort dessa spärrar så är det enkelt genom att bara logga in och boka bort rutorna och spara.

Du kommer att må mycket bättre av löneutmätning om du går back idag. Du slipper räkningar och du behåller mer.
Hur ser det ut med skuldsanering? Finns det förutsättningar för att skicka in ansökan? Rekommenderar att kolla på det i varje fall, kanske genom att boka ett möte med kommunnens skuldrådgivare.

Kan inte hålla med mer, jobbigt som fan i början,,, vad ska folk tycka grannar, vänner, släkt m.m

Släppte allt i början av året och sökte skuldsanering. Fick avslag på skuldsaneringen nu i oktober och börjar löneutmätnings nu i november.
Allt som allt, jätte jobbigt mentalt i början. Sen blir man van vid att få behålla hela inkomsten, vilket gör att allt känns lättare. Med tiden blir man även mer inställd på utmätning och nu när min kommer är jag väl förberedd för den och i slutändan har jag mer inkomst med utmätningen än jag hade när jag betalade av alla mina lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp