Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu ligger vivus skulden hos tingsrätten:( Vad händer nu

Jag hade ett lån hos vivus på 14 tusen som ja fick problem o betala tebax. Jag ville ha avbetalningsplan men dom vägra...stod ju på deras hemsida att man kunde få det. Iaf ja bestred ärendet och vivus hade fram till den 19e juni på sig. Idag ringde ja kronofogden för ja skulle rådfråga om en sak...o då säger hon att min vivus skuld blivit skickat till tingsrätten idag..hur kan de blitt så när vivus hade fram till den 19 på sig!??

Jag ringde vivus o fick prata me en jätte trevlig person..han skulle be en annan handläggare ringa upp inom en timme som hade mer koll men dom ringde inte.

Hur ska ja gå till väga nu!?? Vill inge annat än o ha en avbetalningsplan:*( vill verkligen inte ha utmätning.

Ska ja kontakta tingsrätten och medge skulden o säga att jag vill ha en avbetalnings plan? Elr ska jag be om en förlikning? O då äre tingsrätten som avgör???

Senast ändrad:
Jag hade ett lån hos vivus på 14 tusen som ja fick problem o betala tebax. Jag ville ha avbetalningsplan men dom vägra...stod ju på deras hemsida att man kunde få det. Iaf ja bestred ärendet och vivus hade fram till den 19e juni på sig. Idag ringde ja kronofogden för ja skulle rådfråga om en sak...o då säger hon att min vivus skuld blivit skickat till tingsrätten idag..hur kan de blitt så när vivus hade fram till den 19 på sig!??

Jag ringde vivus o fick prata me en jätte trevlig person..han skulle be en annan handläggare ringa upp inom en timme som hade mer koll men dom ringde inte.

Hur ska ja gå till väga nu!?? Vill inge annat än o ha en avbetalningsplan:*( vill verkligen inte ha utmätning.

Ska ja kontakta tingsrätten och medge skulden o säga att jag vill ha en avbetalnings plan? Elr ska jag be om en förlikning? O då äre tingsrätten som avgör???
Hej! Du ska kontakta tingsrätten att du medger skulden och vill ha en avbetalningsplan. Då pratar tingsrätten med vivus. Och du kommer få det!

Då ska ja ringa tingsrätten imorgon:( kan inte sova pga av detta e så orolig....vadå tror du de blir en avbetalnings plan??:*( tänk om dom nekar...då blir de ju utmätning direkt om vivus vägrar gå med på en avbetalnings plan?????:/

vad äre för skillnad o be om en förlikning elr att medge en skuld?

Senast ändrad:
Medger du en skuld så erkänner du den och att du är medveten om det.
Ber du om förlikning så ber du om en uppgörelse.

Har du annat hos Kronofogden? Om det bara är en skuld som kan gå vidare till nu och du redan har annat liggande är det väl inte hela världen om den går till utmätning. Är väl isåfall bara en kortare tids utmätning om du har en något sånär inkomst alls.

Har du inget annat är väl problemet snarare att du inte vill ha en anmärkning snarare än att du inte vill ha utmätning. En skuld är ju inget problem i sig utan den betalas ju förr eller senare alldeles oavsett. Anmärkningen är väl värre som sitter kvar ett tag. Plus att det är värre om man har många skulder eftersom det kan vara svårt att ta tag i. Har man bara en skuld efter att ha varit i en sms-låne-karusell så ska man nog vara ganska glad. Finns säkert som det verkar många här som har noll koll och 20-30+ sms-lån dom lånar om och fixar med hela tiden. Kan aldrig sluta bra. Sen tar folk nya så fort ett nytt bolag kommer till. Det skvallrar ju om att vissa har typ allt dom kan ha tagit av ett 50-tal sms-lån.

Senast ändrad:
Läs hjälptrådarna. Har skrivits en hel del om detta. Lugna dig flera mil och ta det lugnt. Du har 28 dagar på dig medge skulden. I ditt medgivande ber du om en avbetalningsplan och förhoppningsvis går de med på en förlikning. Om de vill ha en dom så kommer du kuna kontakta dem efter att du mottagit domen. Domen=Utslaget på att du är skyldig dem pengar.

Senast ändrad:
Hur det gick till i och med att Vivus hade till den 19:e på sig är ju inte så konstigt heller.

Att dom hade till den 19:e på sig innebär ju inte att dom måste vara ute i sista dagen. Utan det är just till och med den 19:e juni. Alltså senast. Inte tidigast.

E ju de att ja inte vill ha en till anmärkning:/ o vist skulle de inte bli avbetalningsplan kan ja inte gö mkt åt det....Då läre bli utmätning men vad är de kronofogden mäter ut i första taget?:( har fast jobb o månadslön. Har inge större summor på banken elr tillgångar där. Har inget av värde här hemma bor i hyres lähenhet men e livrädd dom ska ta min fina bil som jag lagt ner mkt tid o pengar på förut:/ dock e den bara värd ca 15 tusen kr men för mej betyder den mkt:/ måste ha bil te jobbet me då ja bor på landet o de ej går bussar.. har en fin platt tv här hemma men de är min sambos tv o han har inge kvitto elr nå på den. Usch detta e jobbigt:/

Senast ändrad:
E ju de att ja inte vill ha en till anmärkning:/ o vist skulle de inte bli avbetalningsplan kan ja inte gö mkt åt det....Då läre bli utmätning men vad är de kronofogden mäter ut i första taget?:( har fast jobb o månadslön. Har inge större summor på banken elr tillgångar där. Har inget av värde här hemma bor i hyres lähenhet men e livrädd dom ska ta min fina bil som jag lagt ner mkt tid o pengar på förut:/ dock e den bara värd ca 15 tusen kr men för mej betyder den mkt:/ måste ha bil te jobbet me då ja bor på landet o de ej går bussar.. har en fin platt tv här hemma men de är min sambos tv o han har inge kvitto elr nå på den. Usch detta e jobbigt:/
Ännu en gång. Ta det lugnt. Invänta brevet från tingsrätt. Medge skulden till tingsrätt och be om en avbetalningsplan. Du stirrar upp dig alldeles i onödan!

Mjo ja gör väl de kanske:/ men usch ja e så orolig. Ringde tingsrätten idag o blev kopplad till en handläggare som hade hand om mitt ärende men hon/han hade gått för dagen så skulle återkomma på måndag..

Har nu medgett skulden och tingsrätten sa igår att ja skulle kontakta en person på vivus som har hand om detta..ringde men ingen svara så mailade ang avbetalningsplan. Håller tummar o tår nu:( undra när man fär reda på svar:(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp