Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu kom beskedet, fått inledande...

Känns dumt nu att både skickat in överklagan och ny ansökan! Kanske bättre att man bara gjort en ny ansökan! Kan man avbryta överklagan?
Ja du kan återkalla, det kommer dock handläggas av domstol ändå, dom får avskriva målet.

På den myndighet jag jobbar är det inga problem med att söka på nytt medan man inväntar svar på sin överklagan då de inte är beroende av varandra. Men bäst är om du ringer kundtjänst på KFM på måndag och får ett direkt svar eftersom detta oroar dig såpass.

Jag tror en ny ansökan kommer avvisas om det redan finns en som inte fått laga kraft ännu..
Är lite osäker på hur det skulle bli annars, den nya ansökan skulle möjligen bara omfatta skulder man dragit på sig sedan det andra inledandet som fortfarande är under prövning..
Det blir någon sorts litispendens..

Jag tror en ny ansökan kommer avvisas om det redan finns en som inte fått laga kraft ännu..
Är lite osäker på hur det skulle bli annars, den nya ansökan skulle möjligen bara omfatta skulder man dragit på sig sedan det andra inledandet som fortfarande är under prövning..
Det blir någon sorts litispendens..
Även om det kanske inte handläggs förrän i december och överklagan handläggs innan och ger avslag?

Även om det kanske inte handläggs förrän i december och överklagan handläggs innan och ger avslag?
är som sagt osäker.. Allt ska ju få laga kraft i alla fall
Du skulle ju i teorin kunna ha 2 pararella skuldsaneringar om allt går som du begär.. det vore lite konstigt

är som sagt osäker.. Allt ska ju få laga kraft i alla fall
Du skulle ju i teorin kunna ha 2 pararella skuldsaneringar om allt går som du begär.. det vore lite konstigt
Men så blir det väl ändå inte att hon har två skuldsaneringen samtidigt för när samtalet kommer angående inledande eller inte får ju TS berätta anledningen till nya ansökan och att hon inte fått svar på överklagan än. Men i nuläget så är ju chansen för att ansökan handläggs före överklagan ganska så minimal men ja, man vet aldrig.

@Ann Bäst är nog ändå om du ringer KFM och får ett direkt svar då ingen av oss sitter på det korrekta svaret i din situation.

Men så blir det väl ändå inte att hon har två skuldsaneringen samtidigt för när samtalet kommer angående inledande eller inte får ju TS berätta anledningen till nya ansökan och att hon inte fått svar på överklagan än. Men i nuläget så är ju chansen för att ansökan handläggs före överklagan ganska så minimal men ja, man vet aldrig.

@Ann Bäst är nog ändå om du ringer KFM och får ett direkt svar då ingen av oss sitter på det korrekta svaret i din situation.
Precis, men skulle dom komma fram till att det ska inledas, då är det 2 skuldsaneringar inledde samtidigt.
Jag landar nog i att ansökan 2 avvisas.

Precis, men skulle dom komma fram till att det ska inledas, då är det 2 skuldsaneringar inledde samtidigt.
Jag landar nog i att ansökan 2 avvisas.
Det är det jag menar att andra ansökan avslås troligen om överklagan inte är avgjord när samtalet kommer. Men oddset för det just nu är ju minimal med de handläggningstiderna som enheten på skuldsanering har just nu.

Det är det jag menar att andra ansökan avslås troligen om överklagan inte är avgjord när samtalet kommer. Men oddset för det just nu är ju minimal med de handläggningstiderna som enheten på skuldsanering har just nu.
Nej den bör avvisas.

Om jag överklagar nu så betalas inte det jag betalat in tillbaka eller?
det stod på beslutet att det ska betalas tillbaka och är ju inte hos kronofogden än,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp