Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nu kan man se hur mycket man får tillbaka på skatten!

Ansökte om förskott på skatten men har fått avslag.

Den som tog detta beslutet måste haft en dålig dag eller så tolkar denne som denne vill.

Jag har 15000 kr i skulder. Bifogade 7 st betalningsförelägganden som bevisar detta.

Det ansågs inte som synnerliga skäl enligt handläggaren. Ni sitter jag i skiten och vet inte vad jag skall göra jag hinner inte att vänta tills juni. Detta trots att man KLART kunde se att detta kunde räddat mig och jag hade sluppit anmärkningar.

- Betalning av egna restförda skulder = RESTFÖRDA SKULDER hos kronofogden enligt beslutsfattaren. Då jag inte var där än så blev det nej!

Hur kan man ta ett sådan beslut!

Jag fick också avslag med precis samma motivering. Har fått tillbaka i förtid 2 år i rad, men ej i år

Jag funderade själv på att ansöka om förskottsutbetalning av skatteåterbäringen.

Dock stod det ju vad som räknades som exempel:

begravningskostnader vid dödsfall inom familjen
betalning av egna restförda skulder
betalning av egna skatteskulder som riskerar att restföras. Undantag från väsentligt belopp kan i dessa fall tillåtas
felaktig handläggning hos Skatteverket t.ex. felaktigt beslut om skatteavdrag
emigration

Så jag mejlade både skatteverket och kronofogden om vad som menades med restförda skulder och fick detta svaret från Kronofogden.

"Här kan du läsa om skatteåterbäring och rutinerna hos Kronofogden.

http://www.kronofogden.se/Skatteaterbaring.html

Observera att rutinerna endast gäller för redan restförda skulder som är förmål för indrivning. De gäller alltså inte för inkomna ansökningar om betalningsförelägganden."

Eftersom din skuld inte har blivit restförd ännu så går det ju tyvärr inte som synnerliga skäl. Det är ju väldigt dumt att det inte gör det och jag förstår inte logiken bakom det hela.

Vem vill ansöka om förtidsåterbetalning när skulden redan är restförd och man har fått en anmärkning, pengarna tas ju ändå då vid den faktiskt skatteåterbäringen.

Återbetalning

Nog borde det gå att överklaga beslutet då det är taget av en myndighet. fanns det inget skrivet om det i deras svar?

Jag mailade dem om det och frågade svaret jag fick är att det går att ansöka och då hade jag ändå skrivit att jag inte har skatteskulder eller kronofogden på mig.

Jag tror att de tar dem besluten nu för att det är så nära inpå.

kommer inte ens skicka in min.

Däremot är ju ett tips till er att ta kontakt med fodringsägarna och bifoga beslutet från SV då borde dem kanske kunna skjuta på det hela för er till början på juni?

Pengar kommer ju komma då?!

Tror det var runt midsommar pengar som skulle komma?

Har varit kontakt med kronofogden och de kunde inte annat än beklaga. Förklarade som det var att handläggare ansåg att skuldsaldo krävdes för att utbetalning skulle kunna beviljas varpå denne sa att då är ju skadan redan skedd och de tar saldo från mina skattepengar. Han sa även att detta ALLTID är en tolkningsfråga då det faktiskt inte står restförd skuld hos KFM och att folk faktiskt får det Beviljat. jag kommer självklart överklaga detta och det kommer göras på plats hos närmsta skattekontor.

Blir jag nekad även här så kommer jag sända ut beslutet till mina fordringsägare och få till ett avtal där jag binder mig att reglera skulden den 9 juni.

Detta är riktigt vidrigt! Godtycklighet beroende på handläggare!

Ja godtycklighet hos myndighetsanställda är inte OK!

För att jag själv inte skall bli besviken så räknar jag med att ha mina pengar till den 14 typ dem börjar betala ut den 7 men det är ju en fredag.

men allt kan hända vi får tillexempel barnbidraget senast den 19 varje månad (tydligen vanligt när man har handelsbanken.

Håll oss uppdaterade med hur överklagan går imorgon.

Hej!

Efter kontakt med närmaste skattekontor står det klart att det är restförd skatteskuld hos KFM som gäller.

Varken inkasso-krav, betalningsföreläggande, sms-karusell eller Tingsrätt SKA vara synnerliga skäl då detta inte betyder att man har en skuld. En restförd skuld fastställs av myndighet eller via utslag i tingsrätten. Anledningen till att få ut dessa pengar i förtid är för att reglera tex faställda skulder och för att det inte ska riskeras att den som ansöker gör vad han vill med pengarna.

Ni som fått ut pengar kan jag bara applådera men nästa år så är det bäst att ha detta i beräkningen.

Kan påpeka att min ansökan var gediget ifylld där alla kort lades på bordet och hade jag gått med på att ta en anmärkning dvs låta kfm göra utslag hade den beviljats enligt handläggaren. Men vem tillåter sig få en anmärkning signerat smslån frivilligt!?? Aldrig i livet då banken ser det som värre än 5 st vanliga inkasso på tex mobil, internet eller skatt.

Kommer självklart att överklaga skriftligen och om jag förstod det rätt tas nästa beslut av annan enhet i en helt annan del av landet. Fick en känsla att enheten som handla mitt ärende de fått direktiv...

Tyvärr tror jag att du har rätt, mycket beror på vilket skattekontor och vilken handläggare man har där och sedan har kraven skärpts har jag förstått för att få ut skatteåterbäringen i förväg. Jag har aldrig begärt att få ut skatten i förväg men däremot har jag begärt omprövning av min deklaration i efterskott för att få min återbäring i juni. Första året tog det 3 veckor andra året tog det 7 veckor då min handläggare tog 4 veckors semester då hon/han fått ärendet och de lämnar inte överärenden till annan handläggare. Jag hade olika skattekontor så tydligen är det olika handläggningstid beroende på vilket skattekontor man tillhör.

när registreras årsinkomsten hos uc, banker osv...om jag får skatteåterbäringen i juni? är det samtidigt jag får in pengarna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp