Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

NU har jag med hamnat i KFM - Ett par frågor!

Litet företag

Jobbar du på ett litet företag där du är kompis med chefen så kolla om du kan sänka din lön och betala ut den överskjutande delen och övertid etc till tex din mamma. Din mamma står då som anställd

Men jag har precis skaffat nytt jobb, kan jag då skriva i löneutmätningen att jag inte har något jobb?
Det lär dom inte veta, ska säga att jag är arbetslös och hemlös.
Kommer det funka tror ni?

Min spontana känsla är att man inte ska blåsa fogden. Om du har ett jobb så är du ju inte arbetslös...

Men vadå, jag uppger bara att jag inte har jobb hur ska dom veta det?
Vad är det värsta som kan hända liksom?

Men vadå, jag uppger bara att jag inte har jobb hur ska dom veta det?
Vad är det värsta som kan hända liksom?

Jag tycker att du ska vara ärlig, vill du inte betala dina skulder? Det blir påföljder för både dej och din arbetsgivare. KFM kommer att komma på det förr eller senare och då kommer du att krävas på beloppet retroaktivt, genom din arbetsgivare, som kommer att ha en fordran på dej. Skulle tro att din arbetsgivare inte blir så glad om man säger så.

Jag tycker att du ska vara ärlig, vill du inte betala dina skulder? Det blir påföljder för både dej och din arbetsgivare. KFM kommer att komma på det förr eller senare och då kommer du att krävas på beloppet retroaktivt, genom din arbetsgivare, som kommer att ha en fordran på dej. Skulle tro att din arbetsgivare inte blir så glad om man säger så.

Kan detta verkligen stämma?
Kan ju omöjligt vara så att KFM kräver min arbetsgivare på ett belopp för att JAG är i KFM och inte informerade KFM om var jag jobbar?

Jag har bara jobbat här 2-3 veckor, dom vet ju inte det.
Kan jag inte först i januari eller något uppge att jag jobbar här?

Senast ändrad:
Nu vill jag säga att jag inte är helt hundra på detta men som jag har fått för mig så rapporteras din anställning in till skatteverket ganska omgående när du blir anställd. Det har inget med din taxerade inkomst för förra året att göra.

KFM kollar mot skatteverket om du har anställning så tror tyvärr inte att du kan komma undan genom att inte uppge att du har börjat arbeta.

Fast nu har jag ju precis börjat jobba, dvs min arbetsgivare kommer inte hinna rapportera in innan jag skickar in papprerna?

Jag har som sagt inte stenkoll på detta men 2-3 veckor skulle det inte förvåna mig om de hinner skicka in papper och dylikt till skatteverket.

Men som sagt du kan ju alltid försöka, tror ju inte direkt att du förlorar något på det. Vet inte hur ofta de kontrollerar att du har anställning eller inte men har svårt att se att de skulle endast vara en gång per år. Frågan är ju om de försöker utmäta egendom och bohag eftersom de inte kan ta något på din lön.

terry du får göra som du vill.men om du tror att kfm inte får reda på det så ja det lär du märka.
de kollar allt då menar jag allt om dig inget utlämnas
det går så länge det går.så du får pröva.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp