Så vad innebär detta?Citat:
Vi kommer att inleda en utredning här inom kort och då fastställer vi om det blir en löneutmätning eller inte. Vi utreder om det finns utrymme till en löneutmätning eller inte och detta kommer du att få brev och information av oss när det är dags.
Jag om det nu inte finns något utrymme så kvarstår skulderna till nästa gång vi utreder dig.
Hur stor chans är det att man får sveas kundsaneringslån
Hur stor chans är det att man får sv eas kundsaneringslån
Ja, arbetsgivaren betalar in en klumpsumma med samtliga skatter och avgifter varje månad, men innan kontrolluppgifterna lämnas in i januari vet Skatteverket för vilka personer de avser.Din arbetsgivare betalar ju in skatt och sociala direkt vid din första lön. Där bör KFM kunna se att du jobbar. Sedan tror jag inte att din arbetsgivare drabbas på något sätt men skulderna försvinner ju inte
Nä månadsuppgifterna behöver de ju inte skicka in tror jag men däremot meddelar ju de skatteverket om att du är anställd och att de kommer betala sociala avgifter och skatt för "din" räkning.
De uppgifterna kontrollerar väl KFM och ser vem det är som är arbetsgivare? Därefter skickar de ju brev till arbetsgivaren och till dig där du får ange vilken lön du har