Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

NU har jag med hamnat i KFM - Ett par frågor!

Jag har liksom ingenting att förlora på det så varför inte prova?

Om du får in extra medel på ditt konto så tillfaller ju även de KFM så eventuell lön måste du få i kontanter från någon annan.

Nu känner jag ju inte din arbetsgivare eller situation men finns det inte en risk att de blir upprörda när du drar in dem i detta och att du i slutändan förlorar jobbet pga detta?

Din arbetsgivare betalar ju in skatt och sociala direkt vid din första lön. Där bör KFM kunna se att du jobbar. Sedan tror jag inte att din arbetsgivare drabbas på något sätt men skulderna försvinner ju inte

Fick följande mail ifrån dom nu:

Citat:
Vi kommer att inleda en utredning här inom kort och då fastställer vi om det blir en löneutmätning eller inte. Vi utreder om det finns utrymme till en löneutmätning eller inte och detta kommer du att få brev och information av oss när det är dags.

Jag om det nu inte finns något utrymme så kvarstår skulderna till nästa gång vi utreder dig.
Så vad innebär detta?

En annan fråga, dessa 150.000:- som är hos KFM nu, det är uteslutande smslån i princip + Big Bank
Dessa övriga 100.000 (cirka) som kommer hamna hos KFM det är:

Svea (lån) 45.000
Avida (lån) 30.000
Cash2you/Cashbuddy : 25.000

Min fråga är, ska jag ringa dessa och begära ett par månader anstånd och pröjsa dom 2000:- i månaden eller låta det förfalla till KFM?
För jag tänker ju att om jag bara har över existensminimum att leva på hos KFM med dessa 150.000 där så lär jag väl inte ha 2.000 över till dessa ovan? Eller vad är bäst tror ni?

Hur stor chans är det att man får sveas kundsaneringslån

Hur stor chans är det att man får sveas kundsaneringslån

Om du inte har någon säkerhet i form av fastighet eller en borgensman, så tror jag att det kan vara svårt, dessutom tar det 2-3 månader innan de handlägger ärendet...

Hur stor chans är det att man får sv eas kundsaneringslån

sökte där för ett par år sedan då med200.000 i skulder.var hos kf redan.de krävde säkerhet.lägsta belopp själv var 50000.men de vill hellst man löste allt.
väntetiden för mig innan de tog mitt ärende var 4 mån.
men du kan väll testa.

Din arbetsgivare betalar ju in skatt och sociala direkt vid din första lön. Där bör KFM kunna se att du jobbar. Sedan tror jag inte att din arbetsgivare drabbas på något sätt men skulderna försvinner ju inte
Ja, arbetsgivaren betalar in en klumpsumma med samtliga skatter och avgifter varje månad, men innan kontrolluppgifterna lämnas in i januari vet Skatteverket för vilka personer de avser.
För vad jag kan hitta så är inte förslaget om att arbetsgivarna ska lämna in månadsuppgifter på detta beslutat. Någon som vet bättre får gärna överbevisa mig på detta.

Nä månadsuppgifterna behöver de ju inte skicka in tror jag men däremot meddelar ju de skatteverket om att du är anställd och att de kommer betala sociala avgifter och skatt för "din" räkning.

De uppgifterna kontrollerar väl KFM och ser vem det är som är arbetsgivare? Därefter skickar de ju brev till arbetsgivaren och till dig där du får ange vilken lön du har

Nä månadsuppgifterna behöver de ju inte skicka in tror jag men däremot meddelar ju de skatteverket om att du är anställd och att de kommer betala sociala avgifter och skatt för "din" räkning.

De uppgifterna kontrollerar väl KFM och ser vem det är som är arbetsgivare? Därefter skickar de ju brev till arbetsgivaren och till dig där du får ange vilken lön du har

Kontrolluppgifter per månad är inte genomfört ännu, rapporteras endast en gång per år. Arbetsgivaren gör heller ingen anmälan till Skatteverket om nyanställningar under året, skickar möjligen in en s k CSR-förfrågan för att få reda på skattetabell och eventuell jämkning, vet inte om KFM kollar dessa förfrågningar. Däremot anmäler arbetsgivaren ny arbetstagare till pensionsinstituten och eventuellt till fackförening, vet inte heller om KFM har tillgång till dessa register.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp