Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu går det inte längre, minus 10 000 kr i månaden!

Nä sambon äger huset, och har alltid betalat allt kring huset och bilen jag kör står på honom och har alltid gjort. Har iofs heller inget större värde kanske ca 20000kr. Däremot är jag rädd att han ska drabbas av min dumhet?? Vi har aldrig haft delad ekonomi, kan kronofogden kolla på hans tillgångar eller ta hans saker? Vore hemskt då han i alla år hjälpt mig med mina kostnader och många många gånger har jag inte betalat verken mat eller boendekostnader. Efter 17år idag så har de blivit mycket pengar som jag egentligen är skyldig honom. Fattar inte hur han stått ut.

Om ni är sambos och du får utmätning så drabbas han ju indirekt. Har han högre inkomst än dig? Isf räknas det som att han ska betala en större del i hushållet. Har ni likvärdig inkomst blir det inte någon större skillnad.

Kronofogden kan inte utmäta hans tillgångar som hans hus.

Hur skulle dem kunna bedöma de som mina saker, då jag uppenbart inte haft en krona att rör mig med. Det är ju mina bankkontoutdrag bevis på. Eller tänker jag fel

Det som finns hemma hos er anses vara ditt.

Om ni är sambos och du får utmätning så drabbas han ju indirekt. Har han högre inkomst än dig? Isf räknas det som att han ska betala en större del i hushållet. Har ni likvärdig inkomst blir det inte någon större skillnad.

Kronofogden kan inte utmäta hans tillgångar som hans hus.
Kan och kan, det går att utmäta fastigheter som personer inte har lagfart på också, men kronofogden har bevisbördan då. I de fall det görs så så var det nog gäldenären som ägde huset egentligen också.

Nu blir jag rädd. Mycket klarar jag men inte om jag förstör ytterligare för min Sambo, ska han behöva förlora allt han jobbat för i alla år? Nä då måste jag hitta ett annat sätt.

Vad är det kronofogden brukar ta, när det INTE finns hus eller bil? Tar dem Tv, telefoner, möbler, Kläder? Kan dem ta barnens datorer, har en son som byggt en dator delvis med egna pengar. Skulle dem kunna ta den? Mår illa när jag tänker på allt, hur kunde jag va så dum. Vill inte att andra ska lida pga av min idioti.

Vad är det kronofogden brukar ta, när det INTE finns hus eller bil? Tar dem Tv, telefoner, möbler, Kläder? Kan dem ta barnens datorer, har en son som byggt en dator delvis med egna pengar. Skulle dem kunna ta den? Mår illa när jag tänker på allt, hur kunde jag va så dum. Vill inte att andra ska lida pga av min idioti.

Inte dem..

Det ska vara ganska exceptionella möbler tv och datorer i så fall..
Kolla auktionstorget på kfms web så ser du vad som säljs

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp