Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu går det fort - inkasso till kfm

Ja i vissa fall blir det så
@Masdal

I dessa fall brukar inkassobolaget göra en bedömning om stämningsansökan till tingsrätten skall inges. Där blir du delgiven oavsett om de får tag i dig eller inte då de kan publicera en kungörelsedelgivning hos Poit. Därefter meddelas tredskodom som även innebär en betalningsanmärkning för din del.

@Masdal

I dessa fall brukar inkassobolaget göra en bedömning om stämningsansökan till tingsrätten skall inges. Där blir du delgiven oavsett om de får tag i dig eller inte då de kan publicera en kungörelsedelgivning hos Poit. Därefter meddelas tredskodom som även innebär en betalningsanmärkning för din del.
Sök görs, kan boende konstateras går det att delge genom så kallad spikning.
Om du har för avsikt att någon gång i framtiden söka skuldsanering skulle jag inte rekommendera att hålla sig undan.
Tack ska ni ha
Jag har mycket skulder å blev nyligen av med jobbet. Jag har aldrig haft med kfm eller inkasso å göra, men nu blir de så.
inkomsten från A-kassa kommer ej att täcka mina utgifter/lånen. Jag kommer nu å släppa allt. Jag kommer inte å betala lånen och jag vill veta vad som kommer att hända.
jag får A-kassa ca 13000 och bor i hyresrätt 5000kr i månaden.

Tack ska ni ha
Jag har mycket skulder å blev nyligen av med jobbet. Jag har aldrig haft med kfm eller inkasso å göra, men nu blir de så.
inkomsten från A-kassa kommer ej att täcka mina utgifter/lånen. Jag kommer nu å släppa allt. Jag kommer inte å betala lånen och jag vill veta vad som kommer att hända.
jag får A-kassa ca 13000 och bor i hyresrätt 5000kr i månaden.
Du kommer troligen få massa brev mm.

Se till att vara på godfot med KFM. Svara de alltid.

Du kommer troligen få en löneutmätning. Där de beräknar om du kan betala något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp