Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu går det fort - inkasso till kfm

I fredags, den 19e, såg jag att en av mina inkasso ansökt till kfm, trodde det skulle ta ett tag att få något, men redan igår, 24e kom en delgivning. Idag, så fick jag en delgivning till, för en annan inkasso som sökt IDAG. Så deras handläggningstider de skrivit på sin sida är ju inte direkt rätt? Antar att de andra som kommer söka även de kommer att snabbt handläggas. Kanske är så när väl ett ärende dykt in -_-
Ja ja, lika bra, har ju släppt ALLT nu...Så det var ju ett medvetet val!

I fredags, den 19e, såg jag att en av mina inkasso ansökt till kfm, trodde det skulle ta ett tag att få något, men redan igår, 24e kom en delgivning. Idag, så fick jag en delgivning till, för en annan inkasso som sökt IDAG. Så deras handläggningstider de skrivit på sin sida är ju inte direkt rätt? Antar att de andra som kommer söka även de kommer att snabbt handläggas. Kanske är så när väl ett ärende dykt in -_-
Ja ja, lika bra, har ju släppt ALLT nu...Så det var ju ett medvetet val!
Ja det verkar vara lite mer på ett ungefär med väntetiderna som står på sidan. När släppte du dina skulder och kommer du söka sanering?

Ja det verkar vara lite mer på ett ungefär med väntetiderna som står på sidan. När släppte du dina skulder och kommer du söka sanering?
Jag slutade betala i slutet av förra månaden tror jag det var :p
Tanken är nog att söka skuldsanering framöver ja, då det troligen annars inte blir slutbetalt på evigheters evigheter.

Sluta själv betala förra månaden. Ännu bara fått påminnelser och "risk för högre ränta" varningar

Vissa förelägganden går helt maskinellt

Jag har en fråga nu
Om man inte betalar faktura eller lånet i tid, så får man en påminnelse, sen skickas det till inkasso, som i sin tur skickar brev till dig och om man inte betalar så skickar inkasso ditt ärende till kfm, stämmer det?
vad händer om kfm ej få tag i personen?
skickas ärendet tillbaka till inkasso med ett brev som säger ”vi fick inte tag i honom”?

Jag har en fråga nu
Om man inte betalar faktura eller lånet i tid, så får man en påminnelse, sen skickas det till inkasso, som i sin tur skickar brev till dig och om man inte betalar så skickar inkasso ditt ärende till kfm, stämmer det?
skickas ärendet tillbaka till inkasso med ett brev som säger ”vi fick inte tag i honom”?
Sök görs, kan boende konstateras går det att delge genom så kallad spikning.
Om du har för avsikt att någon gång i framtiden söka skuldsanering skulle jag inte rekommendera att hålla sig undan.

Jag har en fråga nu

Ja i vissa fall blir det så

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp