Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag verkligen hjälp.

Som tidigare skrivits, prata med hyresvärden om anstånd. Det beror annars sedan på hur just din hyresvärd hanterar obetalda hyror, vissa är ganska snabba med att börja med avhysningsförfarande, andra har inte så bråttom. Min erfarenhet är att allmännyttan är snabbare igång, men också mer tillmötesgående när det börjar närma sig själva avhysningen.
Privata har mer tålamod innan dom börjar med avhysningsförfarandet, men har dom väl dragit igång det så är dom inte så välvilliga att avbryta, utan det får verkställas klart även om hyran betalas in.

Jag har maxat allt nu.. alla lån, sparanden, kreditkort och allt jag kan tänka mig.. har spelar upp vartenda öre jag fick i lön sist och har nu varken pengar till skulderna, mat eller hyra.. min man ligger jämte och säger att han älskar mig så mycket och att jag är så bra. Men han har ännu inte upptäckt kontot.. kan inte ta fler lån, inte han heller då jag dragit ner han i skiten (utan att han vetat om det).. hyran ska betalas om några dagar och inte ett öre finnes. Funderar på att bara försvinna, han och mina två barn förtjänar inte detta. Har ingen familj eller vänner att låna av.. vill bara gråta och skrika men sitter och låtsas som ingenting.... trodde jag va spärrad överallt men lyckades såklart hitta en sida där det gick. Jag hatar hatar hatar detta och vill inte mera!!!
Gör mig ont att läsa om din situation...Hur du än vänder på det så måste du berätta. Visa att du vill förändra din situation, du har försökt stötta och i din frustration valde du att fly in i spelets värld som många av oss gjort. Nu har verkligenhet kommit i kapp och det är dags att ta itu med ditt kaos. Eftersom jag gjorde ett allvarligt försök att ta bort mig för ett halvår sedan och blev räddad så vill jag avråda dig från det. Visserligen så fick det mig att inse att jag måste välja men om jag lyckats så hade jag inte suttit här idag och försökt stötta dig.. Då hade min man och min son varit så ledsna vilket de inte är värda.
Det går att vända men du måste inse att du har ett spelberoende och be om hjälp. Om du har föreningen för Spelberoende i närheten så är det en stor hjälp att delta på deras möten. Förstår att det är svårt med din man som inte mår bra men du mår inte heller bra. Din man och dina barn behöver dig och de skulle bli så ledsna om du lämnade dem.
Det finns hjälp att få och dina nära och kära är värda att du kämpar för. Ge inte upp.

Hej Esther! Har tyvärr inget råd om hur du ska lösa hyran men vi sitter i liknande båt. Hade 80.000 i lån i somras, idag är jag i skuld på ca 900.000 där jag även dragit ner min fru i skiten pga att hon samlat lån med mig 2ggr. Det känns mycket bättre efter att jag pratade med henne när jag mådde psykiskt illamående efter att jag spelade bort lönen sist. Hon hjälpte mig då med lån men det som kommer hända nu är att vi kommer att släppa allt, och hoppas på skuldsanering. Jag vet inte hur allt ska lösas, men vi kommer tillsammans att vända detta och bygga oss uppåt igen. Det viktigaste för dig nu är att bli ”ren” inför din man, och få ordning på ditt mående. Vi är fler här i samma sits så ensam är du inte! Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt!!

Ta hand om dig!

Hej Esther! Har tyvärr inget råd om hur du ska lösa hyran men vi sitter i liknande båt. Hade 80.000 i lån i somras, idag är jag i skuld på ca 900.000 där jag även dragit ner min fru i skiten pga att hon samlat lån med mig 2ggr. Det känns mycket bättre efter att jag pratade med henne när jag mådde psykiskt illamående efter att jag spelade bort lönen sist. Hon hjälpte mig då med lån men det som kommer hända nu är att vi kommer att släppa allt, och hoppas på skuldsanering. Jag vet inte hur allt ska lösas, men vi kommer tillsammans att vända detta och bygga oss uppåt igen. Det viktigaste för dig nu är att bli ”ren” inför din man, och få ordning på ditt mående. Vi är fler här i samma sits så ensam är du inte! Önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt!!

Ta hand om dig!

Fint inlägg ❤️

Sitter i samma situation. Mitt liv är helt slut känns det som. 0,95 på kontot och alla räkningar är obetalda. Får inte heller ett enda lån, har barn också. Hade jag inte haft det hade valet varit enkelt... jag vet inte vad jag ska göra. Hatar mig själv så mycket :(

Sitter i samma situation. Mitt liv är helt slut känns det som. 0,95 på kontot och alla räkningar är obetalda. Får inte heller ett enda lån, har barn också. Hade jag inte haft det hade valet varit enkelt... jag vet inte vad jag ska göra. Hatar mig själv så mycket :(
Kan låta enkelt och banalt och kanske till och med dumt. Men det enda du måste fokusera på först och främst är acceptans. Och förlåta dig själv. Alla i den här skiten vet ju bättre. Det är ingen (vågar jag påstå) som sätter sig i sådana här sister självmant.

Tyvärr är hela beroendet ett moment 22 man mår dåligt söker kickar spelar kan inte sluta i tid får panik försöker rädda situationen hamnar ännu mer i skiten mår sämre ger upp tappar kontrollen helt sen är det tomt då lånar man sen spelar man bort det som skule rädda situationen mår önnu sämre och vill inget hellre än att berätta för att få ett stopp men man vet att skammen finns där folk varken kan eller vill förstå man framstår som helt jävla dum i huvudet om man berättar mår sämre och sämre så så fort man får in slantar flyr man till spelet.. (sket i punkter och komma tecken med flit för att få en stressad känsla i det hela) Inte förens man inser att det är sjukdomen som ställt till det (ja man har alltid ett va men kanske inte orken eller viljestyrka att välja rätt vilket är just problemet med missbruk logiken lämnar huvudet)

Men när man kan få distans vet man att man aldrig skall spela mer och enda sättet att få distans är att pengarna tar slut eller att man hindrat sig från att kunna spela (läst att en del anser att hindrande av spel inte löser problemet, och det stämmer men det kan vara det uppehållet man behöver för att få mer energi för att ta sig ifrån spelet och ändra belöningssytemet i hjärnan igen.)

Hata inte er själva det gynnar ingen utom spelbolagen.

Ni är garanterat bra människor om ni bara inte hade haft beroendet. Alla har fel och brister men det är troligtvis också så att för att sälja spelandet är ni bättre än många andra människor.

Så släpp skulden först då kan man komma vidare och bearbeta spelandet och sen ta tag i det som är orsaken till att man flyr till spel. Ja ekonomin kanske är fuckade totalt men spelar man inte blir det inte värre, räntor kan göra att det blir högre summor men så länge man inte lägger på kapitalbelopp är man på rätt väg.

Jag kan inte berätta för min man lider av ångestsymptom och kan gråta en halv dag för att något är jobbigt. Det kommer sluta med att jag får trösta honom, han är inte en stöttande person.. Det kommer därför inte vara till någon nytta.. dessutom så är skadan resan skedd. Det finns 1700:- på ett konto där hyra plus alla räkningar ska betalas om några dagar.. tror inte ni förstår detta.. jag mår så fruktansvärt illa just nu...
Du tror inte vi förstår? Många av oss har vart/är i samma sits. Du måste berätta oavsett konsekvens annars kommer du aldrig bli fri. Du har fått mängder med bra råd från människor som VET.

Som spelberoende så blir man hatisk. För vem vill spela bort pengar som skulle gå till räkningar? Är man dessutom mor så blir det ännu värre. Finns väl inga bra mödrar som gör något så korkat? Jo för att spelberoende kidnappar ens hjärna och då gör även en mor så..
Det vettiga är att lägga korten på bordet och berätta. Erkänna för sig att man är spelberoende. Kontakta förening för spelberoende. Visa att man vill tag i sitt problem. Finns inga genvägar och skammen får inte vara ett hinder.
Så otroligt många människor som just nu inte vet hur de ska betala hyran då de spelat bort lönen som kom före jul.
Jag har varit i samma situation och drev mig så långt som till att begå självmord. Som om inte mina nära och kära gått igenom mycket ändå för min skull. Så det är inte att rekommendera. Även om du spelat bort allt så vill dina barn ha dig kvar. För deras skull kommer du att klara det. Ge aldrig upp.
Det går att vända..

Du tror inte vi förstår? Många av oss har vart/är i samma sits. Du måste berätta oavsett konsekvens annars kommer du aldrig bli fri. Du har fått mängder med bra råd från människor som VET.

Det är precis det du gör med det där inlägget som man INTE behöver jag vet att du menar väl men ditt "svar" är fullt med "men fatta då" om det är nånting jag lärt mig under mina decennier som spelberoende är att allt tar olika lång tid att sjunka in. Man kanske behöver 10001 kloka råd innan 5 öringen trillar ner eller bara 2 allt är olika, vi har alla olika trösklar. (menar inget illa med mitt inlägg, bara min åsikt om hur det kan vara)

Det är precis det du gör med det där inlägget som man INTE behöver jag vet att du menar väl men ditt "svar" är fullt med "men fatta då" om det är nånting jag lärt mig under mina decennier som spelberoende är att allt tar olika lång tid att sjunka in. Man kanske behöver 10001 kloka råd innan 5 öringen trillar ner eller bara 2 allt är olika, vi har alla olika trösklar. (menar inget illa med mitt inlägg, bara min åsikt om hur det kan vara)
Absolut men råden kom i mängder. Har man familj som inte vet och hyran ska betalas och inga pengar finns. Då är det dags att ta tjuren vid hornen, eller vi daltar lite mer så en hel familj hamnar på gatan. Tror det kan vara bra med raka rör ibland också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp