Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu behöver jag hjälp..bli beviljad ca 400k

Tack; var precis i kontakt med kommun och game over, är vidareskickad till socialen nu.. hoppas verkligen på behandlingshem denna gången, vi får se.. tillbaka till lån; om ja söker via lendo är det då bäst att försöka med 350 eller 400? Och ska jag fylla i att jag ska samla lån? Större chans då med beviljat?

Stor eloge Bowery för att du har sökt hjälp för ditt beroende. Hoppas du får den hjälp du behöver och blir fri. Hoppas också att du i fortsättningen inser ditt problem istället för att du blir ertappad av sambon och därför söker hjälp.

Det finns ett par kloka talare ovanför mig här, sök via Lendo, sista ”utskällningen” från Svea var 8-9 månader sen och de har säkert betydligt större ärenden att lägga sig än ditt. Lycka till!
Stor eloge Bowery för att du har sökt hjälp för ditt beroende. Hoppas du får den hjälp du behöver och blir fri. Hoppas också att du i fortsättningen inser ditt problem istället för att du blir ertappad av sambon och därför söker hjälp.

Det finns ett par kloka talare ovanför mig här, sök via Lendo, sista ”utskällningen” från Svea var 8-9 månader sen och de har säkert betydligt större ärenden att lägga sig än ditt. Lycka till!

Jag hade sökt 350 faktiskt.
Berätta hur det går :)
Lycka tilL!

Experterna på låneförmedlare; hur funkar det nu då? Kan Bowery söka högt och få lägre erbjudande eller är det blankt nej om man lägger sig ”för högt” i ansökan?

Experterna på låneförmedlare; hur funkar det nu då? Kan Bowery söka högt och få lägre erbjudande eller är det blankt nej om man lägger sig ”för högt” i ansökan?

Det är jag med nyfiken på och ska jag skriva i ansökan att jag ska samla lån eller inte? Är ju en 250-300 k som inte är synligt på uc för mig

Det är jag med nyfiken på och ska jag skriva i ansökan att jag ska samla lån eller inte? Är ju en 250-300 k som inte är synligt på uc för mig
Vågar inte svara på det faktiskt. Min erfarenhet av onlineansökningar är att det inte hjälper att nyttja den funktion. Sökte en gång 200.000. På frågan ”vad ska pengarna gå till så svarade jag att hela beloppet skulle gå till att lösa befintliga lån. Resultatet blev blankt nej inom 5 sekunder senare. Ringe 2 minuter senare upp samma bank med exakt samma villkor och syfte med lånet och fick ett kvittrande ”självklart, vi hjälper dig”! Har nog helt tappat förtroendet för onlineansökningar och ringer hädanefter enbart till banken och kör en ärlig dialog (har hittills enbart hjälpt mig)

Man kan ange att en viss del ska gå till lösa/samla lån och den andra delen till annat. För om du anger att du vill lösa tex 200000 i lån och du har bara 150000 synliga lån så kanske det blir avslag. Men man kan ange att samla lån (endel av beloppet) :)

Om jag skulle lyckas skramla ihop pengar och betala av ett par av dom mindre lånen som syns på uc, hur lång tid tar det då innan det syns att det är borta?

Och spelar det nån roll om man ansöker via lendo på helgerna ? Det är väl bara att jag lär ju inte få några svar idag ändå?

Om jag skulle lyckas skramla ihop pengar och betala av ett par av dom mindre lånen som syns på uc, hur lång tid tar det då innan det syns att det är borta?
Räkna med två månader tills UC registrerar dom som avslutade, har du tur tar det lite över en månad. Sen syns de avslutade krediterna på UCn i ett år. Men betyget bättras nog direkt när dom reggas som avslutade, ev blir betyget ännu bättre då dom helt försvinner fr UCn om ett år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp