Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men vad är det för kostnader som lagts på,? Det måste ju vara extra allt under lång tid.

Jag skulle ändå säga att soc har en skyldighet att hjälpa dig, jag är inte någon fena på socialtjänstlagen men har utdelat en och annan halvutskällning när dom varit väl passiva.

Be någon granne förvara maten så länge

Jag fattar. Och det är rimligt att du är så dränerad. Stress gör det med en.
Det var någon här i tråden som erbjöd sig att hjälpa dig med att ringa samtalen. Ta fasta på det erbjudandet om hjälp. För det är jobbigt att försöka lösa allt på egen hand.
Ja alltså det är i princip den hjälpen jag gärna tar emot faktiskt. Vägledning, hjälp med samtal och eventuellt vad jag faktiskt kan göra. Eftersom systemet uppenbarligen är trasigt så måste det ju finnas kryphål menar jag. Men jag tackar för att du kommer med konstruktiva saker. Verkligen.

Senast ändrad:
Men vad är det för kostnader som lagts på,? Det måste ju vara extra allt under lång tid.

Jag skulle ändå säga att soc har en skyldighet att hjälpa dig, jag är inte någon fena på socialtjänstlagen men har utdelat en och annan halvutskällning när dom varit väl passiva.

Är det så alltså?

Jag ska försöka förklara så gott det går.

Många ggr under min depressiva period har jag ju fått både inkasso och krav från Visma angående elen. El är nåt jag har dålig koll på. Jag erkänner det. När det har börjat brännas har jag alltid betalat direkt till Göteborgs Energi. Eftersom dom då fått in sitt kapitalbelopp får man inte stänga av strömmen. Detta har ju pågått sen jag började må dåligt. Denna gången gick det för långt och då vill Visma alltså utöver den aktuella skulden även ha in de gamla avgifterna och inkassokostnaderna. För att förklara finns det befintliga skulder hos visma där det exempelvis står kapitalskuld=0 kr, avgifter=3000 kr. Förklarar jag dåligt kan jag försöka utveckla mer.

Ja alltså det är i princip den hjälpen jag gärna tar emot faktiskt. Vägledning, hjälp med samtal och eventuellt vad fan faktiskt kan göra. Eftersom systemet uppenbarligen är trasigt så måste det ju finnas kryphål menar jag. Men jag tackar för att du kommer med konstruktiva saker. Verkligen.
Jag har möjlighet att hjälpa dig ringa i morgon! Jag kan prata byråkratiska rätt bra om det behövs. ;)

Lider med dig! Vet också att stress och ångest verkligen kan förlama en (när man verkligen behöver som mest styrka för att orka ta tag i saker)

Hur löser du det rent praktiskt just nu med maten som blir varm och antar att du inte kan ladda mobil/dator osv? Bor du i lägenhet eller hus?

Det kan tillkomma stora kostnader för varje faktura om man inte kan betala och sen endast betalar kapitalet till elbolaget. Påminnelse på 60kr, avgifter för att vida rättelse på ca 200-300kr, inkasso på 180 kr och sen sist men inte minst personlig delgivning på 1000-1200kr.

Jag har möjlighet att hjälpa dig ringa i morgon! Jag kan prata byråkratiska rätt bra om det behövs. ;)
Jag tar emot den hjälpen om du är villig att ge den. Jag kontaktar dig på PM. Problemet ligger inte bara att man är helt dränerad och ledsen utan att man inte ens har en laddad telefon.

Det kan tillkomma stora kostnader för varje faktura om man inte kan betala och sen endast betalar kapitalet till elbolaget. Påminnelse på 60kr, avgifter för att vida rättelse på ca 200-300kr, inkasso på 180 kr och sen sist men inte minst personlig delgivning på 1000-1200kr.
Exakt såhär är det. Bättre förklarat än mig.

Jag tar emot den hjälpen om du är villig att ge den. Jag kontaktar dig på PM. Problemet ligger inte bara att man är helt dränerad och ledsen utan att man inte ens har en laddad telefon.
Absolut, bara hör av dig. Kan svara senare i kväll. :)

Det finns fik som har eluttag som man kan ladda upp telefon/dator utan att fråga. Det kanske är ditt minsta problem, men i sådana fall har du i varje fall mobilen laddad. Jag hoppas att allt löser sig för dig, lider verkligen med dig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp