Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu är det slut ... jag orkar inte

Vet precis hur du känner det,har varit i dina skor.
Om din man älskar dig så kommer det att ordna sig.
Hade och har spelmissbruk,också en enorm skuldbelopp.
Min man brukade också skaka på huvuden när vi såg på lyxfällan,han kunde inte förstå hur man kan skuldsätta sig så idiotiskt.
Men har man blivit spelberoende så finns det inte något vett kvar.
Jag fick erkänna för min man hur det låg till med mitt spelmissbruk.
Jag led alla helvetets kval och hade mycket idéer och tankar om allt möjligt.
I slutändan så blev det inte alls så som jag trodde och förstorade upp det till.
Visst han blev jävligt arg ,men mest besviken på mig och det sved som fan.
Och han låter mig få veta det till och från.
Men jag mår mycket bättre nu när sanningen kommit fram,har fortfarande liten problem kvar med spel.
Så bit ihop ,det kommer att bli bra.
Om inte annat så kommer dina barn alltid att behöva dig och älska dig.
Men jag hoppas ju att din man kan acceptera det som har hänt och att ni kan gå vidare.
Jättestort kram till dig.❤❤❤❤
Tack för allt stöd från er ❤️. Det känns bra att inte vara ensam även om det är otroligt tungt just nu. Det känns som jag svikit hela världen, jag kommer inte kunna se mina barn eller min i ögonen. Jag föraktar ju mig själv hur ska dom kunna tycka om mig efter det här?
Jag ser allt jag tagit från dom, semesterresor, aktiviteter osv... kan man verkligen komma vidare....

skönt att höra att det verkar gå bra för dig ❤️. Jag skäms så otroligt och ser katastrofen framför mig när jag ska berätta . Jag är även rädd för att vi aldrig kommer hitta tillbaka till varandra. Han är mitt livs stora kärlek jag får fortfarande fjärilar i magen när jag tittar på honom och jag kan inte stå ut med tanken på att jag förlorar honom. Jag är också rädd att mina barn kommer se ner på mig och skömas över mig. Jag har tre stora barn sedan tidigare fre är 17, 16 och 14 och bor hos oss lite mer än varannan vecka. Sedan har jag och min man två barn tillsammans.

skönt att höra att det verkar gå bra för dig ❤️. Jag skäms så otroligt och ser katastrofen framför mig när jag ska berätta . Jag är även rädd för att vi aldrig kommer hitta tillbaka till varandra. Han är mitt livs stora kärlek jag får fortfarande fjärilar i magen när jag tittar på honom och jag kan inte stå ut med tanken på att jag förlorar honom. Jag är också rädd att mina barn kommer se ner på mig och skömas över mig. Jag har tre stora barn sedan tidigare fre är 17, 16 och 14 och bor hos oss lite mer än varannan vecka. Sedan har jag och min man två barn tillsammans.

Ta det lugnt nu,har också varit rädd att förlora min man.
Min man är det bästa i hela världen.
Men skulle han kastat in handduken på mig,när jag misslyckades så med mitt spelmissbruk.
Då tror jag att mitt och hans liv skulle vara över.
Men så blev det inte för mig,halleluja .
Det kommer att ta tid att reparera eran tilltro till varandra, efter att du berättar sanningen.
Snälla du åter igen ta det lugnt,ungar är inte dumma i huvet .
Det klart att det kommer att älska dig i vått och torrt.
Har inget med dom att göra.
Skäms inte mera nu,finns värre saker i världen.,okey.;);).

Senast ändrad:
Vill säga att jag tänker på den där Johanna Sällström i Wallanderfilmerna. Hon tog livet av sig när hennes dotter var några år gammalt och när dottern var 13 tog också hon livet av sig. Jag tror aldrig Johanna hade gjort så om hon visste att hon bidrog till att hennes dotters liv avslutades så tidigt.
Ett självmord kan göra så att fler gör samma sak som man älskar och det är inte direkt värt det. Eller som någon skrev ”barnen blir arga och ledsna hela livet”.
Jag tror du klarar dig bra om du börjar tänka positivt.
Din man måste ju kunna stötta dig efter allt du gjort för honom, fött honom barn osv. Man brukar få en chans av folk som bryr sig.
Bara drick lite kaffe och var glad att du lever.
Ps. Aktiviteter behöver inte kosta skjortan och om det gör det kanske man prioriterar det för sina barn.
Och slutligen - 700 000 kan du få bort genom att hitta en bra business och sälja något bra i nåt/några år.
Sen är du nollad. njut av ditt liv.

Vill tillägga i denna tråd att självmord inte handlar om egoism och att man sviker sina barn och anhöriga.
Det handlar om att man inte ser någon annan utväg och att man tror att man gör sina anhöriga en tjänst.
Man har inte förmågan att se konsekvenser av sitt handlande utan har ett tunnelseende där allt annat är avstängt.
Blir frustrerad varje gång jag läser ordet egoism och tänk på dina barn, det är så mycket mer komplext än så.

@Spontan jag råder dig att söka hjälp innan du tar tag i något annat. Du behöver stöttning och professionell hjälp.
Har du fast jobb så är din arbetsgivare skyldig att hjälpa dig och betala för behandling av ditt missbruk.
Börja där och se till att du får det skyddsnätet.
Jag förstår att du är full av ångest och skam men livet är mer värt än pengar.
Kram på dig. ❤️

hur klarade ni av att behålla huset? Har din sambo kommit över sveket och har ni en bra relation ig?

han har fått betala alla boendekostnader och jag har betat av på mina skulder, har även fått hjälp med ett samlingslån av både han och mina föräldrars inte på hela summan men så jag fick bort alla mindre skulder med hutlösa krediter. Jobbar även extra. Bytte även jobb så jag ökade min lön med en hel del och fick chans till bonusar som har räddat mig. Min sambo har varit involverad hela tiden, har dock haft ångest att prata om ekonomi men känns bättre nu.. han vill att jag ska säga om jag behöver hjälp en månad istället för att smyga. Har ju ändrat mitt liv totalt efter allt uppdagades. Handlar ju mat mer smart och köper inte saker som jag inte behöver. Vi har det bra nu, jag hoppas tilliten är tillbaka snart. Du kan också komma dit <3 vill bara tillägga att det var mkt bråk i början, han var sviken och kände sig lurad.. vilket är förståeligt..

Vill tillägga i denna tråd att självmord inte handlar om egoism och att man sviker sina barn och anhöriga.
Det handlar om att man inte ser någon annan utväg och att man tror att man gör sina anhöriga en tjänst.
Man har inte förmågan att se konsekvenser av sitt handlande utan har ett tunnelseende där allt annat är avstängt.
Blir frustrerad varje gång jag läser ordet egoism och tänk på dina barn, det är så mycket mer komplext än så.

@Spontan jag råder dig att söka hjälp innan du tar tag i något annat. Du behöver stöttning och professionell hjälp.
Har du fast jobb så är din arbetsgivare skyldig att hjälpa dig och betala för behandling av ditt missbruk.
Börja där och se till att du får det skyddsnätet.
Jag förstår att du är full av ångest och skam men livet är mer värt än pengar.
Kram på dig. ❤️

Jag förstår att alla som tänker så tror man gör andra en tjänst men det är värre än skulderna att göra så. Alla vill hellre ha sin förälder (om föräldern är schysst) än att åka till Legoland, Disneyland och dyra ställen. Menar inte att det är ego, menar att det är viktigt att se mer än status. Jag skulle aldrig ta livet av mig så att min son kan ha alla märkeskläder han drömt om när han är i tonåren för det är helt oviktigt jämfört med att ha kvar alla i familjen. Jag tycker det är så synd och tråkigt att sånt sker.

Jag förstår precis hur du känner och tänker förutom att jag inte har några barn♥️ Jag kände sådan oerhörd skam inför vad jag orsakat och min man och andra närstående visste ingenting.
När vi var på semester förra året precis innan allt uppdagades så hade jag tänkt att ta mitt liv för det var den enda utvägen jag såg. Hela semestern bestod av ångest och tankar kring hur jag skulle göra på bästa sätt...
Tack och lov så vågade jag inte att ta det steget och två dagar efter hemkomst så talade jag om allting för min man och min familj.
Alla blev naturligtvis ledsna,besvikna och chockade och jag var helt övertygad om att min man skulle lämna mig.
Istället för att lämna mig har han varit ett oerhört stöd och hjälpt mig mycket med det praktiska kring alla skulder.
Självklart har det också varit tufft och det har tärt på vårt äktenskap.

Med detta vill jag säga att man ibland måste visa sig svag och låta människor hjälpa oss! Du klarar detta bara du vågar be om hjälp♥️.
Kram

Nu har jag berättat för min mamma och hon i sin tur berättade för sin man ( han har växt upp med mig och är som min pappa). Mamma var mest oförstående, uppgiven och arg medan hennes man hade blivit helt vansinnigt arg. Det känns ännu mer nattsvart just nu och jag vet inte hur jag ska klara att hålla ihop inför barnen.
Jag måste såklart berätta även för min man men kommer göra det på söndag om jag törs. Jag är tacksam över att ni visar ert stöd och det känns bättre när jag vet att det faktiskt finns dom som har klart av det här.

Jag vet bara inte hur ... stundtals känns det som att det bara finns en väg ut även om jag vissa stunder vet att det inte är så.

Nu har jag berättat för min mamma och hon i sin tur berättade för sin man ( han har växt upp med mig och är som min pappa). Mamma var mest oförstående, uppgiven och arg medan hennes man hade blivit helt vansinnigt arg. Det känns ännu mer nattsvart just nu och jag vet inte hur jag ska klara att hålla ihop inför barnen.
Jag måste såklart berätta även för min man men kommer göra det på söndag om jag törs. Jag är tacksam över att ni visar ert stöd och det känns bättre när jag vet att det faktiskt finns dom som har klart av det här.

Jag vet bara inte hur ... stundtals känns det som att det bara finns en väg ut även om jag vissa stunder vet att det inte är så.

Din mamma och sambo reagerade säkert så för att dom bryr sig om dig och är oroliga. Min mamma förstod inget, hon var också arg och gapade massa.. kunde knappt prata med henne. Pappa var lite lugnare men sjukt besviken på mig. Nu kan jag prata med min mamma igen och hon tittar på dokumentärer mm om spelmissbruk och brukar tipsa mig om dom...

Prata med din man och se till att ni är ensamma några timmar, han kommer bli chockad och kanske arg, besviken, ledsen.. MEN det kommer kännas som en sten lättar för dig. Kram

Nu är bollen i rullning, bra kämpat! Jag valde också att berätta för min mamma och pappa först. Mamma skrek och grät som en tok men jag tror att det var den reaktionen jag behövde få och därav valde henne först. Det gjorde att det blev liiiite lättare att berätta för min man som är lugn som en filbunke..
Du klarar detta♥️.
Du får tänka på att det är ”Bara pengar”. Du är såå mycket viktigare. Alla behöver bara sin tid att smälta och ta in. Du är stark!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp