Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu är det min tur. Vad händer nu?

Sitter också och väntar. Fick inledande i november.

Kollade igenom POIT på alla 33 personnummer som fått beslutad skuldsanering igår 19 Januari, när dom fick inledande för att luska ut ungefär hur länge till man får vänta på besked.
Såhär såg det ut:

av 33 personnummer som fått beslutad skuldsanering igår så har 25 av dom fått inledande i antingen september eller oktober. Några undantag som fått vänta längre eller kortare tid
Den största klungan är mellan 18-29 september, men även många i oktober har fått besked. Så om det inte vart några konstigheter så bör det inte vara så länge kvar.

Räkna dessutom med att beskedet på Kivra kommer 2 dagar innan det kommer på POIT.
*Jag har inte kollat på några andra detaljer i någons individs case för att vara tydlig, bara datum för inledande och beslutad.

Visa bilaga 3784
Tusen tack för din sammanställning Nu känns det betydligt lugnare i min mage. Fick inledande 16 oktober.

Tusen tack för din sammanställning Nu känns det betydligt lugnare i min mage. Fick inledande 16 oktober.
Då kan du och Ann kanske få beslut i veckan eller nästa vecka. Håller alla tummar för att det är positivt. När fick du betalplan? (antar du har fått den och godkänt)

Då kan du och Ann kanske få beslut i veckan eller nästa vecka. Håller alla tummar för att det är positivt. När fick du betalplan? (antar du har fått den och godkänt)
Inte fått betalplan än bara inledandebeslutet. Betalplan kommer alltså separat först och följs efter någon månad av beslut? I så fall känns det väldigt långt bort för mig.

Inte fått betalplan än bara inledandebeslutet. Betalplan kommer alltså separat först och följs efter någon månad av beslut? I så fall känns det väldigt långt bort för mig.
Okej, märkligt att det dröjer så mycket. Fick inledande i November och betalplan 1.5 månad senare i December. Om inget är konstigt så borde du få betalplan när som helst. Du har koll på Kivra?

Sitter också och väntar. Fick inledande i november.

Kollade igenom POIT på alla 33 personnummer som fått beslutad skuldsanering igår 19 Januari, när dom fick inledande för att luska ut ungefär hur länge till man får vänta på besked.
Såhär såg det ut:

av 33 personnummer som fått beslutad skuldsanering igår så har 25 av dom fått inledande i antingen september eller oktober. Några undantag som fått vänta längre eller kortare tid
Den största klungan är mellan 18-29 september, men även många i oktober har fått besked. Så om det inte vart några konstigheter så bör det inte vara så länge kvar.

Räkna dessutom med att beskedet på Kivra kommer 2 dagar innan det kommer på POIT.
*Jag har inte kollat på några andra detaljer i någons individs case för att vara tydlig, bara datum för inledande och beslutad.

Visa bilaga 3784
De 29 personer som har fått beslutad skuldsanering idag, har fått inledande följande datum:

2023-07-13
2023-08-15
2023-09-05
2023-09-08
2023-09-12
2023-09-15
2023-09-18
2023-09-25
2023-09-27
2023-10-02
2023-10-03
2023-10-04
2023-10-04
2023-10-05
2023-10-05
2023-10-06
2023-10-10
2023-10-12
2023-10-19
2023-10-19
2023-10-23
2023-10-25
2023-10-26
2023-10-27
2023-10-30
2023-10-30
2023-11-01
2023-11-03
2023-12-05

1 i Juli
1 i Augusti
7 i September
17 i Oktober
2 i November
1 i December

Beslutet kommer också på Kivra 2 dagar innan POIT

Okej, märkligt att det dröjer så mycket. Fick inledande i November och betalplan 1.5 månad senare i December. Om inget är konstigt så borde du få betalplan när som helst. Du har koll på Kivra?
Jo har full koll på Kivra. Vet att jag har fått byta handläggare sen inledandet men trots den förseningen som förmodligen uppstår då känns det ändå väldigt länge att vänta på nästa steg. Trodde också jag skulle hört något innan jul men nu har det gått ytterligare en månad. Så drygt 3 mån sen inledande och ännu ingen ev betalplan eller ev avslag. Väntan börjar bli riktigt jobbig

Jo har full koll på Kivra. Vet att jag har fått byta handläggare sen inledandet men trots den förseningen som förmodligen uppstår då känns det ändå väldigt länge att vänta på nästa steg. Trodde också jag skulle hört något innan jul men nu har det gått ytterligare en månad. Så drygt 3 mån sen inledande och ännu ingen ev betalplan eller ev avslag. Väntan börjar bli riktigt jobbig
Tiden sen inledande räkas ju med om du får beslutad. Så du tappar inte tid på så sätt.

Nackdelen med att vänta på betalplan och sen besked är att väntan är jobbig.
Fördelen med väntetiden är att om det i värsta fall slutar med ett nej så har man blockat utmätning under lång tid, det har även gått längre tid sen senaste lånet/krediten. Det gör att man har bättrat på sin skälighet inför ansökan 2 (vilket jag kommer skicka in direkt om det mot all förmodan skulle bli ej beviljad).

Men håller med: Nervöst att vänta för länge

Pratade med min handläggare idag! Väntar svar från borgenärerna och hon fick räkna om min betalplan igen pga skatt för 2024. Så hon tror inte jag får beslut i januari.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp