Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

NU är det dags, stort lån!

Ja nu ska jag försöka att få ett samlingslån på 200000:-...
Har fortfarande kvar tre förfrågningar hos UC som går ut i november men kör ändå.

MEN ska jag vända mig till LENDO, freedom finance eller någon annan?

Vilka är skillnaderna, vilka har flest/bäst banker under sitt tak?

Tipsa mig tack, så ska jag noga redogöra hur det gått sen...

Jag vet att FreedomFinans frågar fler Kreditgivare än Lendo. Det viktiga är väl att så många frågas som möjligt. Vissa kreditgivare kanske du måste ha, andra vill du inte ha. Då ber du FF att räkna upp alla som ska frågas och du väljer. Vissa kreditgivare kan ge din ansökan vidare. Jag vill se lista på vilka de olika multihjälparna frågar.

FF är den mest kända multisök kredithjälparen (FF har inget att göra med själva lånet). FF har troligen flrst kreditgivare att fråga. Fast jag tror det inte har betydelse vilken multihjälp som frågar banken, för bankens bedömning. Men FF verkar bäst för mig. Lendo har Min Sida där du kan se vid du fått, om du behöver det. Men FF verkar alltså vara minst lika bra som de andra.

De enklaste att jag fått lån hos är Cash2you 15000 (direkt), MoneyPal 15000, EasyCard 15000, Norwegian 2500. Ikano är bra, GE är snyggast. ICA är toppen.

Inkassoförfrågning

Om någon av dessa är en "blank" förfrågan från ett inkassobolag typ svea eller så kommer du att få avslag direkt

Om någon av dessa är en "blank" förfrågan från ett inkassobolag typ svea eller så kommer du att få avslag direkt

Hm en av förfrågningarna är från lindorff, sjukt irriterande, var en räkning jag missade i och med flytt, som skickades till lindorff som DIREKT tog en uc, lite konstigt...detta är 4 månader bak i tiden.

Annars inga förfrågningarna sen november 2012 från okq8.

Arg att lindorff kan ha sabbatmina chanser..? Slarvigt av mig såklart, var en räkning på typ 200:-.

Men varför är freedom finance så dåligt som nån skriver här uppe? Sen är väl lendo mest känd, men det kanske finns andra aktörer jag missar..?

Moneypal

Undrar lite över kreditgången hos Moneypal. Ringer dom upp dig? Det står att dom ringer arbetsgivare, men gör dom det om man exempelvis ansöker om 15.000 kr? Tar tacksamt emot info från någon som prövat denna kreditgivare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp