Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu är det allvar! Min nya motivationstråd pga spelmissbruk

För 3 år sedan var livet i botten! Över 400 k i lån med kassa räntor och höga månadsbetalningar!
För ca 1.5 år sedan hade jag under 300 k i lån och bra sparande. Nu har man rivit upp allting igen.

Pga livssituationer så gör jag dumma beslut när jag mår dåligt. Är det inte spel så blir det shopping. Eller mat osv...

Är så himla trött på allt och tyvärr åkte jag dit med spelandet igen detta året. Så nu ser mina lån ut såhär:

Konsumentkredit 159000 kr 4.45 % ränta 2000 kr i månaden ( 8 år kvar)

Santander 165 000 kr 7% ränta 2095 kr i månaden 9 år kvar

Santander 19000 kr 7% ränta 300 kr i månaden. Ska lägga in 5000 kr denna månaden!

Gomoney 43000 kr 4% ränta 1090 kr i månaden. Hade 50000 kr i lån och är avbetald på 4 år om man följer månadssumman. Brukar bara vara ca 100 kr i ränta per månad, men amorterar man in extra så minskas tiden!

Är så otroligt deprimerad och ledsen.
Har snittlön på 32000 kr i månaden. Har mycket ob.

Men tyvärr swishar jag halva lönen till sambon som är mammaledig. Dock är hon rik och har bra sparande på 600 000 kr som hon har betalat av på bostaden som är hennes del!

Men sen ska jag va pappaledig till våren och tjejen har sämre lön. Hur ska detta gå för mig. Ångrar så sjukt mycket över förlorad tid med slit och mina misstag.

Men vi är många i samma sits och även i värre sits än vad jag är. Ni är bäst här alla! All kärlek o lycka till er!

Senast ändrad:
Rimliga är väl att ni löser skulderna tillsammans, även om det slutar med att du betalar till henne.

Men då :( har du spärrat dig på spelpaus? Kan du söka hjälp hos någon som du kan prata med... tror det skulle vara jättebra för dig.

Vet att du hade en tråd i våras ang din och sambos ekonomi.. har du inte sagt något om att du inte tycker det känns rättvist med allt?

Innan du gör något öht börja med spärra dig på spelpaus. Absolut nummer 1. Allt går ta sig utifrån och lösa, men då måste spel upphöra annars kommer det INTE gå.

Jag har spärrat mig 1 år..

Jag har sagt ifrån men det har inte kommit nån vart. Sen är jag för snäll och har inte orkat bry mig.

Har 21000 kr sparat i bospar. Sen 6000 kr i fonder, buffert 5000 kr. Sparkonto 1200 kr.

Funderar på att ta ut halva bospar så har jag rätt många köpoäng kvar ändå.

Målet är att amortera av lilla lånet snarast med hjälp av betalningsfria månader.

Dags att sluta vara för snäll. Tar hon inte ut föräldrapenning?

Sambo ska alltså ha hälften av din inkomst samt 100% av sin egna? Hur resonerade ni er fram till den lösningen?

Nej, hon är mammaledig och vi betalar våra gemensamma med hennes inkomst. Sen delar vi min lön

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp