Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nstart process?

Hej, Ansökte i söndags om ett samlingslån på 300000kr har dåligt betyg och anmärkningar. Fick erbjudande av Nstart och tog det, i måndags ringde dom upp och sa att jag och frugan kunde samla alla våra skulder och lån. Signerade ett skuldbrev på 500000kr, skulderna tillsammans uppgår till strax under det, sen har jag inte hört något mer än att handläggningen var 1-2 dagar och utbetalning 1-3 dagar beroende på vart pengarna ska. Detta sa han till mig i tisdags när jag frågade. Sen inte hört något mer, idag mailade jag igen och fick då svaret att summan var hög och att det låg hos deras kreditchef och kunde ta längre tid. Kan jag hoppas på att få lånet eller är det kört, trots att vi har signerat skulbrevet redan?

Ingen som kan ge mig ett svar? Har fortfarande inte hört något och sitter på nålar här....

Jag är ledsen att jag gör dig besviken,men jag ska berätta om min erfarenhet från 10 dagar sedan.
Jag blev godkänd för ett lån på 300 000 och skrev på ett skuldebrev ,innan dess granskade han(Mark) alla mina kreditkonton, han har bara inte kolla på min toalett än..Sedan ringde han och sa att det var ett misstag och att de inte kunde godkänna lånet!!Lyckligtvis hade jag en lösning på mina problem i mitt hemland !Men jag vill varna folk för att det är en maffiabedrägeriorganisation och att undvika dem!Jag ringde polisen och Fi, de sa att jag kunde stämma dem för mobbning, om jag filmade och för skuldbrev som jag signerade !Det här är ofattbart att det finns i Sverige, de gör bara narr av folk, gör olagliga saker, och svenska lagar reagerar inte på det!Jag kommer att anmäla dem, för jag har spelat in samtal och skuldbrev!Kontrollera från vilket land folk arbetar, så blir det tydligare för dig orsaken till deras beteende.

Jag är ledsen att jag gör dig besviken,men jag ska berätta om min erfarenhet från 10 dagar sedan.
Jag blev godkänd för ett lån på 300 000 och skrev på ett skuldebrev ,innan dess granskade han(Mark) alla mina kreditkonton, han har bara inte kolla på min toalett än..Sedan ringde han och sa att det var ett misstag och att de inte kunde godkänna lånet!!Lyckligtvis hade jag en lösning på mina problem i mitt hemland !Men jag vill varna folk för att det är en maffiabedrägeriorganisation och att undvika dem!Jag ringde polisen och Fi, de sa att jag kunde stämma dem för mobbning, om jag filmade och för skuldbrev som jag signerade !Det här är ofattbart att det finns i Sverige, de gör bara narr av folk, gör olagliga saker, och svenska lagar reagerar inte på det!Jag kommer att anmäla dem, för jag har spelat in samtal och skuldbrev!Kontrollera från vilket land folk arbetar, så blir det tydligare för dig orsaken till deras beteende.
Något brott som heter mobbing finns inte och jag kan inte tänka mig att 2 olika myndigheter skulle föreslå att du ska någon till domstol för någonting som knappast är brottsligt.
Möjligen stämma för någon form av avtalsbrott. Du har fått offert och lämnat ren accept och då finns ett avtal som dom sedan bröt.

Vilken toalett skulle han kolla? Tråkigt med din erfarenhet, men jag håller tummarna ett tag till.

Vilken toalett skulle han kolla? Tråkigt med din erfarenhet, men jag håller tummarna ett tag till.
Jag tänkte förklara att han ställde konstiga och intima frågor om min ekonomi och familj..Det var därför jag använde frasen om toaletten::)Lycka till!

Något brott som heter mobbing finns inte och jag kan inte tänka mig att 2 olika myndigheter skulle föreslå att du ska någon till domstol för någonting som knappast är brottsligt.
Möjligen stämma för någon form av avtalsbrott. Du har fått offert och lämnat ren accept och då finns ett avtal som dom sedan bröt.
Jag spelade in samtal, hans olämpliga frågor, förlöjligande, etc...Jag ska skicka den till
Justitieombudsmännen ....

Hej Mimmy,

nu vet jag inte riktigt hur samtalet ägde rum eller vad som sades under samtalet, du kanske ska ta dig en titt på Brottsbalken 5:e kapitlet; Om ärekränkning, speciellt paragraf 3.

Angående att de har dragit tillbaka skuldebrevet: ta en titt på detta om det kan vara till hjälp? https://lawline.se/answers/kan-banken-dra-tillbaka-bolanet

2 lagar som styr reglerna för skuldebrev:

Hej Mimmy,

nu vet jag inte riktigt hur samtalet ägde rum eller vad som sades under samtalet, du kanske ska ta dig en titt på Brottsbalken 5:e kapitlet; Om ärekränkning, speciellt paragraf 3.

Angående att de har dragit tillbaka skuldebrevet: ta en titt på detta om det kan vara till hjälp? https://lawline.se/answers/kan-banken-dra-tillbaka-bolanet

2 lagar som styr reglerna för skuldebrev:
Tack.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp