Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Novo Nordisk vs konkurrenter – Erfarenheter av Ozempic och Mounjaro

Diskussionen flyttad från aktie tråden:

... Novo Nordisk, många aktörer som nu börjat med samma sak.

Bytte själv ifrån Ozempic till Mounjaro. Dyrare men mycket bättre.

Senast redigerad av en moderator:
Såg det. Jösses....var ju uppe runt 1000-lappen give or take.

Lär nog vara många danskar som lastade hårt.

Dessutom lär det snarare fortsätta neråt än att gå uppåt med tanke på hur många aktörer som ni börjat med samma sak.

Bytte själv ifrån Ozempic till Mounjaro. Dyrare men mycket bättre.
Rätt bra att ha råd med det när man har skuldsanering.
Betalar nästan 5000 i månaden och då är jag ändå inte uppe på maxdos.

Rätt bra att ha råd med det när man har skuldsanering.
Betalar nästan 5000 i månaden och då är jag ändå inte uppe på maxdos.

Ja men vet du vad jag gjorde?

Jag fick 15 mg på recept av läkaren men hon sa att jag skulle räkna klick så att jag tar 7.5 mg.

På så sätt betalar jag 4800 kronor - men på två månader. Med tanke på hur mycket mindre jag äter och dricker så går det ju nästan jämnt ut :D

Ja men vet du vad jag gjorde?

Jag fick 15 mg på recept av läkaren men hon sa att jag skulle räkna klick så att jag tar 7.5 mg.

På så sätt betalar jag 4800 kronor - men på två månader. Med tanke på hur mycket mindre jag äter och dricker så går det ju nästan jämnt ut :D
Smart!

Ja men det som är problemet är att jag närmar mig vecka 8 och nu känner jag att jag hade behövt öka dosen till iallafall 10 mg.
Det blir nog svårt lösa det ekonomiskt :(.

Tar sprutan fredagar - fram till måndag fungerar det klockrent. Men sen måndag/tisdag så känner jag hunger hela dagen.

Ja men det som är problemet är att jag närmar mig vecka 8 och nu känner jag att jag hade behövt öka dosen till iallafall 10 mg.
Det blir nog svårt lösa det ekonomiskt :(.

Tar sprutan fredagar - fram till måndag fungerar det klockrent. Men sen måndag/tisdag så känner jag hunger hela dagen.
Mounjaro är ändå den som funkar bäst. Testat Wegovy också men den har klart sämre effekt.

Mounjaro är ändå den som funkar bäst. Testat Wegovy också men den har klart sämre effekt.

Håller helt med dig. Jag har inte testat Wegovy men Ozempic och även om den var mycket billigare så tyckte jag inte att den fungerade på mig alls. Vilken dos tar du?

Inser jag skriver i fel tråd haha. @Lånforum.se får gärna flytta senaste inläggen :D

12,5!
Men lägger mest krut på livsstilsförändring med regelbunden träning och verkligen tänka på vad man stoppar in i kakhålet :facejoy:

12,5!
Men lägger mest krut på livsstilsförändring med regelbunden träning och verkligen tänka på vad man stoppar in i kakhålet :facejoy:

Det är nog nyckeln. Folk tror man tar sprutan sen löser sig allting. Så är det inte utan det du skriver är nog A och O detta är ju mer ett hjälpmedel att som i mitt fall inte äta 4 mackor innan man ska sova :D

Det är nog nyckeln. Folk tror man tar sprutan sen löser sig allting. Så är det inte utan det du skriver är nog A och O detta är ju mer ett hjälpmedel att som i mitt fall inte äta 4 mackor innan man ska sova :D
Det funkar ju onekligen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp