Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Norweigan lösenkrav hjälp!

Hej!
Har fått ett samlingslån via Lendo hos Norweigan på 288.000 kr så villkoren är att jag ska samla existerande lån på den summan. Undra

Kan jag lägga till avbetalningar som inte syns på UC? Blir det godkänt?
Om jag inte fyller i hela summan får jag då det utbetalt till mitt konto? Eller minskar det bara lånet jag får?

Vad är din totala skuldbörda på UC? För vissa banker är det inga problem att lösa andra krediter men har tyvärr inga erfarenheter av Norwegian (samlingslån). Det är väl lite beroende på totala skuldbördan och ur NB har räknat.
Om du är rädd att det blir avslag; har du någon kredit på UC som du kan låta NB lösa? Som du sedan kan nyttja för att lösa krediten utanför UC.

Det är två krediter som inte syns på uc som jag skulle vilja lägga med. Klarna på 10’ och Svea avbetalning 4000 kr.
Har total skuld på 900 varav 250 är som medsökande. Taxerad inkomst närmare 900.

efter jag lagt in allt är det 15’ kvar… tror du det betalas ut till mitt konto eller ska jag lägga in att det betalas in på ett av lånen? Då blir inte det lånet löst men det blir ju lägre skuldbelopp såklart…

Hej!
När jag fick ett samlingslån där så la jag till lån som inte var synliga via uc och de var inga problem och resten blev utbetalt till mitt konto.

Då mitt lån var på 149 och jag hade skrivit att 140 var att samla och jag samlade 139 så var de inga problem.

Men hade jag bara samlat 100 så tror jag inte de hade betalt ut 49 till mitt konto.

Hej!
När jag fick ett samlingslån där så la jag till lån som inte var synliga via uc och de var inga problem och resten blev utbetalt till mitt konto.

Då mitt lån var på 149 och jag hade skrivit att 140 var att samla och jag samlade 139 så var de inga problem.

Men hade jag bara samlat 100 så tror jag inte de hade betalt ut 49 till mitt
Hej!

Men hade jag bara samlat 100 så tror jag inte de hade betalt ut 49 till mitt konto.
ok toppen! Ska nog lägga in de 15’ på något då även om det inte slutbetalar nåt lån

Norwegian har jag fått lån ifrån varje gång jag sökt via förmedlare. Sen blir det ändå inte godkänt när man har gått vidare. Så passa dig för dom.

Den var bra.
Men man tycker ju att dom inte ska ge ett förslag hos Lendo om dom ändå inte godkänner ändå.
Det är nog så att erbjudandet är baserad på begränsad information. När de sedan gör en djupare undersökning blir det avslag. Alla banker har inte samma krav på förutsättningar.

Det är nog så att erbjudandet är baserad på begränsad information. När de sedan gör en djupare undersökning blir det avslag. Alla banker har inte samma krav på förutsättningar.
Ändå jävligt sjukt. De kom krävde var två lönespecar. Helt korrekta skickade jag in dessa.
Då blev jag nekad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp