Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Northmill vs Icabanken

Hej,

Jag tog ett lån hos Northmill på 50.000 som jag kommer inte använda (behövde 1000 kronor som jag tog ut).
Hade tänkt att betala beloppet slutet av mars och stänga konto.
Idag fick jag erbjudande att samla lån. Jag har 2 stora lån men ICABANKEN har dålig ränta på 11'32.
Northmill sa att jag kan få bättre ränta hos de. Är Northmill bättre än ICA?
Utan dem 1000 kronor jag tog förra vecka så har jag inte tagit nåt lån på över 1 år, försöker bara minska skuld och inte ramla i en karussel.
Tack på förhand

Erbjuder Nortmill en bättre ränta så skulle jag absolut tagit det.
Har hört dåligt om Icabanken. Om man vill amortera snabbare så är det inte lika smidigt som hos andra banker.

Tack för svaret!
Det känns inte så bra ändå. När jag började ansökan så blev erbjuden på 200.000 samlingslån. Jag vill bara lösa ICABANKEN så fyllde på den (runt 150.000)....även om det står att jag får bättre ränta så skulle jag betala 250 kronor mer per månad än jag betalar nu (om jag väljer 6 år jag har kvar med ICABANKEN). Och det står 150.000 kronor i sista sidan. Men det var för 200.000.
Lite krånglig tycker jag

Tack för svaret!
Det känns inte så bra ändå. När jag började ansökan så blev erbjuden på 200.000 samlingslån. Jag vill bara lösa ICABANKEN så fyllde på den (runt 150.000)....även om det står att jag får bättre ränta så skulle jag betala 250 kronor mer per månad än jag betalar nu (om jag väljer 6 år jag har kvar med ICABANKEN). Och det står 150.000 kronor i sista sidan. Men det var för 200.000.
Lite krånglig tycker jag
Jag förstår inte riktig vad du menar? Ansökte du via låneförmedlare eller direkt på Norrtmills hemsida?
Om du bara vill samla 150k och inte 200k så kan du ringa de och säga att du bara vill ha 150k och inte 200kr, så kommer de säkert justera det.

På sista sidan står 150.000 och när jag väljer 6 år betalningsplan (tiden jag har kvar med ICAs lån)så blev månadskostnaden högre än den jag har på ICA. Så det känns inte så bra alternativ. Jag är inte supernöjd med ICABANKEN men Northmill erbjudande var inte bättre tyvärr.

Tack för svaret :)

På sista sidan står 150.000 och när jag väljer 6 år betalningsplan så blrv månadskostnade högre än den jag har på ICA. Så det känns inte så bra alternativ. Jag är inte supernöjd med ICABANKEN men Northmill erbjudande var inte bättre tyvärr.

Tack för svaret :)
På sista sidan av vadå? Du skrev tidigare att du fick erbjudande av Nortmill med bättre ränta. Om Northmill erbjudit bättre ränta så är det omöjligt att månadkostanden är högre om betalningsperioden är samma som hos ICA.

De skrev via chatt att jag kan få bättre ränta.
I början av ansökning erbjuder de 200.000
Jag bara fyllde på ICABANKEN, 146.000.
Då står att jag har 54.000 återstående, men jag har inte andra lån som jag vill lösa.
Går vidare, sista sidan innan jag ska signera står att 146.000 (ICABANKEN) och väljer jag 6 år så blev dyrare änn ICABANKEN. Så jag vet inte exakt vad händer, men det blev ingen bra erbjudande. Hade inte tänkt att samla lån fram till nästa år så det gör inget ändå :)

De skrev via chatt att jag kan få bättre ränta.
I början av ansökning erbjuder de 200.000
Jag bara fyllde på ICABANKEN, 146.000.
Då står att jag har 54.000 återstående, men jag har inte andra lån som jag vill lösa.
Går vidare, sista sidan innan jag ska signera står att 146.000 (ICABANKEN) och väljer jag 6 år så blev dyrare änn ICABANKEN. Så jag vet inte exakt vad händer, men det blev ingen bra erbjudande. Hade inte tänkt att samla lån fram till nästa år så det gör inget ändå :)
Det de säger via chatt betyder inget, de vill bara att du ska ansöka.
Men om jag förstår rätt så har du redan ansökt efter du har pratad med dem i chatten.
Det måste stå vad för ränta dem erbjudit dig när du har ansökt. De månadskostnad du pratar är nog för lån på 200 000 kr och inte 150 000 kr om du nu är säker på att räntan Nortmill erbjuder är bättre än ICA. För är räntan bättre så är det omöjligt att månadskostnad blir högre. Det är bäst om du ringer dem och säger att du inte vill ha 200k utan 150k och frågar vad det blir för ränta och månadskostnad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp