Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Northmill lån

Tar ni creditsafe vid höjning av konto kredit ?
ståmmer det ?
Hej!

Ja det stämmer. Och precis som vid en en ansökan om ny kredit så tar vi även en kreditupplysning via UC när man ansöker om en kredithöjning. Det är möjligt att denna process ändras i framtiden men just nu funkar det så som även Drolzan är inne på.

Information i skärmbilden som du bifogat ser därmed inte rätt ut och den ska jag se till att vi uppdaterar. Har du möjlighet att återkomma med vilken webbsida/adress (URL) du var inne på? Så får vår marknadsavdelning korrigera texten.

Stort tack på förhand!

/Erik på Northmill

Hej!

Ja det stämmer. Och precis som vid en en ansökan om ny kredit så tar vi även en kreditupplysning via UC när man ansöker om en kredithöjning. Det är möjligt att denna process ändras i framtiden men just nu funkar det så som även Drolzan är inne på.

Information i skärmbilden som du bifogat ser därmed inte rätt ut och den ska jag se till att vi uppdaterar. Har du möjlighet att återkomma med vilken webbsida/adress (URL) du var inne på? Så får vår marknadsavdelning korrigera texten.

Stort tack på förhand!

/Erik på Northmill
Det står tydlig i skärmdump att det e Northmill .

Yes, men minns du vilken webbadress det var på vår hemsida? Så får vi uppdatera informationen till den korrekta på vår sida.

Tack!

/Erik
Det där är ju jätte konstigt med att lura folk att ni tar ”creditsafe” och sedan så tar ni en UC istället för höjning?

Alla långivare försöker sälja sin produkt och locka kunder att ansöka. Det är affärsidén. Tyvärr är det mycket lurande i branschen, och i många fall medvetet…

Det där är ju jätte konstigt med att lura folk att ni tar ”creditsafe” och sedan så tar ni en UC istället för höjning?
Hej igen!

Absolut vill vi inte lura någon och i detta fall tycks det vara så olyckligt att på sidan som till viss del handlar om vårt varumärke Credway inte var helt tydligt kring vilka upplysningar som tas när på Northmills kontokredit. Den är nu uppdaterad och vi hoppas det nu känns tydligare kring att vi tar en upplysning både vid ansökan om ny kredit samt höjningar. Här ser ni sidan som nu är uppdaterad https://www.northmill.com/se/credway/

All feedback på hemsidan, vår app och produkter generellt är otroligt uppskattat och samma gäller tydlighet kring innehåll på hemsida, FAQ etc. Som i detta fall.

Tack för att ni har ögonen med er, trevlig kväll!

/Erik på Northmill

Jag har inte kunnat betala på 2 autogiro nu, kommer jag kunna vänta till den 3e autogiro? Sen efter det hamnar det hos inkasso?

Ingen som vet? Är 2e gången jag inte kan betala nu, kan jag vänta till den 3e gången? Eller när är de absolut senast innan dom skickar till inkasso?

Ingen som vet? Är 2e gången jag inte kan betala nu, kan jag vänta till den 3e gången? Eller när är de absolut senast innan dom skickar till inkasso?
Såhär skrev northmill sist.

Hej!

Sent svar här men det kan ju alltid hjälpa någon annan framöver som läser detta. Som Drolzan är inne på så krävs det med nuvarande fakturakedja tre obetalda månadsavier innan dess krediten sägs upp och går vidare till inkasso. Missar man exempelvis betalningen nu i september så aviseras man för två månader i oktober och uteblir även betalning i oktober aviseras man för tre månader i november.
Vi skickar påminnelser via brev och när lånet sägs upp så blir det en missbruksrapportering hos UC.

Om man vet att det blir tufft att betala fakturan eller kommande aviseringar så ta kontakt med vår kundservice för att få information och ev. hjälp kring framtida betalningar.

Hoppas det hjälper lite på vägen, vår kundservice finns på 08 4000 70 40 vid frågor eller på vår chatt på northmill.se. De kan både svara på vanliga frågor samt hjälpa till med specifika ärenden kring detta.

Trevlig helg!

/Erik på Northmill

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp