Uppgifterna om att en person missbrukat ett konto eller misskött en kredit finns kvar i registret i tre år, räknat från den dag då banken avslutade kontot respektive krediten sades upp. Om lånet är en kontokredit finns uppgiften kvar i registret i två år från den dag då långivaren sade upp kreditavtaletMisskött kredit visas i tre år. Missbrukat kontokort i två år.
Misskött kredit visas i tre år. Missbrukat kontokort i två år. Frågan är då vad Northmills lån räknas som. Den anmärkning jag fick av Ikano (Ikea kortet) var missbrukat kontokort.Uppgifterna om att en person missbrukat ett konto eller misskött en kredit finns kvar i registret i tre år, räknat från den dag då banken avslutade kontot respektive krediten sades upp. Om lånet är en kontokredit finns uppgiften kvar i registret i två år från den dag då långivaren sade upp kreditavtalet
från konsumenternas.se
Var det efter att 3e fakturan förfallit?Hej, jag fick brev från Gothia inkasso att mitt lån från Northmill hade kommit ditt. Jag fick inte ens uppsägningsbrevet? Jag trodde att jag hade en månad till på mig. Ni som fick brevet vart fick ni den?
Jag vet inte säkert, jag trodde alltid att det var andra som hade förfallit. Beloppet var iallafall på 4700kr något. Men jag fick inget uppsägningsbrev? Skickas det med posten eller Mail? Kivra?Var det efter att 3e fakturan förfallit
Ja det gör domRapporterar dom missbrukad kredit?