Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Northmill har rapporterat missbrukad kredit

Northmill har gjort en användare på detta forum eller blivit inbjudna. Jag är rätt säker på att dom läst mer än en tråd och att dom har läst om hur folk släppt dessa till inkasso.
Detta med missbrukad kredit är bara skrämselmetod för att få igen pengarna på en gång istället för den avbetalningsplan som man har. Min misstanke är att folk kommer ringa in och dom kommer säga att vi tar bort missbrukade krediten om ni betalar in allt.

Men som vi gått igenom så är denna anmärkning på felaktiga grunder. Det är bättre att så många som möjligt av ni som fått en felaktig anmärkning om missbrukad kredit skriver till UC utredning så att alla klagomål nästan kommer in kollektivt och strömmar in än att en eller 2 personer skriver om det.

Mailadressen är: utredning@uc.se

Argument och regler man kan citera eller ta del av i mailet finns i tråden och kommer säkert fyllas på löpande av folk som skriver här.

Jag har kikat och det är i bland annat i deras uppsägningsbrev ut till kund som dom brustit. Alla banker flaggar för anmärkning i Missbruksregister i deras Uppsägningsbrev. Vilket inte Northmill gör.

Maila UC:s Utredning.

Skriv på deras Facebook kanske? Sidor där man kan lämna omdömen som Google och Trustpilot

@Northmill kommentar?

Jag inväntar svar från Konsumenternas så man har det att hänvisa till. Återkommer så fort jag fått svar.

Säkert han Simon N*lsson som sitter och skriver om Northmills lån som fått horn i pannan. Låt han svara istället

Här är en till som blivit blåst. Fick se idag att jag fått en missbrukad kredit?!?! Skrev på lånet 2017, läste igenom avtalet och det står ingenting om att missbrukad kredit ska rapporteras. "Fina" skrev tidigare i tråden att dem hänvisar till punkt 15 i avtalet. Där står det "Kreditgivaren äger rätt att överlåta eller pantsätta fordringar samt överlåta Kreditavtalet - tillsammans med skuldsaldo och personuppgifter - utan att i förväg inhämta Kredittagarens godkännande. Kredittagaren äger ej rätt att överlåta Krediten till annan utan Kreditgivarens skriftliga medgivande."
Jag släppte mitt till Gothia för ca 1,5 månad den, skött första betalningen där osv. så det här kom helt oväntat, inte fått någon info alls.

Jag följer tråden och ser vilka svar ni från UC, Northmill osv. innan jag ger mig in mer. Men är på krigstigen, det här är riktigt smutsigt och dom förstör folks liv.

Här är en till som blivit blåst. Fick se idag att jag fått en missbrukad kredit?!?! Skrev på lånet 2017, läste igenom avtalet och det står ingenting om att missbrukad kredit ska rapporteras. "Fina" skrev tidigare i tråden att dem hänvisar till punkt 15 i avtalet. Där står det "Kreditgivaren äger rätt att överlåta eller pantsätta fordringar samt överlåta Kreditavtalet - tillsammans med skuldsaldo och personuppgifter - utan att i förväg inhämta Kredittagarens godkännande. Kredittagaren äger ej rätt att överlåta Krediten till annan utan Kreditgivarens skriftliga medgivande."
Jag släppte mitt till Gothia för ca 1,5 månad den, skött första betalningen där osv. så det här kom helt oväntat, inte fått någon info alls.

Jag följer tråden och ser vilka svar ni från UC, Northmill osv. innan jag ger mig in mer. Men är på krigstigen, det här är riktigt smutsigt och dom förstör folks liv.
Varför inte ge sig in nu? Bättre alla skickar in samtidigt. vilken aktör hade du

Jag kan absolut ge mig in nu, men tänkte se vart det bäst är att vända sig först. Förslag? Är det UC jag ska kontakta? Northill verkar inte vara samarbetsvilliga.. Jag använde Easycredit

Att dom har brustit i sitt uppsägningsbrev ut till Kund.

Enligt UC så bör det stå med en varning om att det leder till missbruk, men det gör det inte, dom kör med
samma uppsägningsbrev sen Creditsafe tiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp