- Meddelanden
- 1 358
- Mottagna reaktioner
- 457
- Poäng
- 557
Northmill har gjort en användare på detta forum eller blivit inbjudna. Jag är rätt säker på att dom läst mer än en tråd och att dom har läst om hur folk släppt dessa till inkasso.
Detta med missbrukad kredit är bara skrämselmetod för att få igen pengarna på en gång istället för den avbetalningsplan som man har. Min misstanke är att folk kommer ringa in och dom kommer säga att vi tar bort missbrukade krediten om ni betalar in allt.
Men som vi gått igenom så är denna anmärkning på felaktiga grunder. Det är bättre att så många som möjligt av ni som fått en felaktig anmärkning om missbrukad kredit skriver till UC utredning så att alla klagomål nästan kommer in kollektivt och strömmar in än att en eller 2 personer skriver om det.
Mailadressen är: utredning@uc.se
Argument och regler man kan citera eller ta del av i mailet finns i tråden och kommer säkert fyllas på löpande av folk som skriver här.
Jag har kikat och det är i bland annat i deras uppsägningsbrev ut till kund som dom brustit. Alla banker flaggar för anmärkning i Missbruksregister i deras Uppsägningsbrev. Vilket inte Northmill gör.