Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Northmill har rapporterat missbrukad kredit

Jag är i upplösningstillstånd. Min första och enda anmärkning.
Enligt kundtjänst har det hetat att ni inte rapporterar misskött kredit.

Riktigt illa!!!

Hur kommer det sig att ni börjar rapportera detta nu och bara på vissa? @Northmill

Senast ändrad:
Enormt dåligt skött av @Northmill

Detta får dom på något sätt ordna upp. Annars kan vi lika väl svartlista denna aktör på marknaden här på lånforum. Ingen förvarning alls. Har aldrig gjort det tidigare och skickar även kunder som lånade under creditsafe-tiden. Nä fy.

Detta får dom på något sätt ordna upp. Annars kan vi lika väl svartlista denna aktör på marknaden här på lånforum. Ingen förvarning alls. Har aldrig gjort det tidigare och skickar även kunder som lånade under creditsafe-tiden. Nä fy.

Vilka banditer! Och utan förvarning!
nån som pratat med UC?
Dom måste ju ha insyn om det Northmill gjort är giltigt!

Jonte om det inte står något om missbruk i ditt avtal som DU tecknade med Northmill så har dom gjort fel. Rapportera till UC och ta med en kopia på ditt avtal.

Tog ni lånet hos dom innan eller efter dom gick över till UC?

Tog ni lånet hos dom innan eller efter dom gick över till UC?
Innan! (April 2017)
Skrivit med kundtjänst nu och de hänvisade till att det står under punkt 15 att rapportering kan ske.
De hänvisade till Arvato angående varför bara vissa rapporteras m.m..

Känns helt hopplöst!!! :'(

Med risk för att framstå som "djävulens advokat" i det här sammanhanget, men det här är inte första tråden då jag hävdar att det är en risk "att släppa" till inkasso (även om flera har hävdat att det har blivit "billigare" vilket kanske är sant). Men, man vet aldrig när det kommer och biter en i "ändalyktan" ... :(

Med risk för att framstå som "djävulens advokat" i det här sammanhanget, men det här är inte första tråden då jag hävdar att det är en risk "att släppa" till inkasso (även om flera har hävdat att det har blivit "billigare" vilket kanske är sant). Men, man vet aldrig när det kommer och biter en i "ändalyktan" ... :(
Så är det ju. Men visst vill man ju ändå tro på sannolikhetsprincipen om flera släppt en inte fått något rapporterat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp