Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Northmill, betala senare

Hej!

Jag har hamnat i en jäkligt knepig sits där jag har mycket skulder och där min månadsbudget knappt går ihop. Jag har dock 15 000 kr på northmill som jag kan ha för att "betala senare" men kortet är extremt begränsat, verkar endast fungera i fysiska butiker och det är inte möjligt att sätta in på revolut eller betala via faktureringstjänster där du kan använda kreditkort. Har även funderat på att ta ut pengar och sätta in via insättningsautomat och betala med min vanliga bank men dessvärre fungerar inte heller uttag med detta kort.

Jag har en inkasso skuld på 6500 kr som jag verkligen skulle vilja kunna lösa med hjälp av min kredit hos northmill, då det skulle få ner min månadskostnad med nästan 1500 kr. (Ja mitt inkassobolag vill ha 1700 kr i månaden för den lilla skulden, och vägrar sänka avbetalningstakten)

Någon som vet hur jag kan göra i denna sits? Om jag bara lyckades få ut 7000 kr av krediten för att lösa inkasso skulden så hade det mer eller mindre räddat min budget. Har ingenting jag äger som jag kan sälja för dessa pengar då jag redan sålt att jag har av värde. Någon som vet någon tjänst som detta kort fungerar för eller som har en kreativ lösning på detta problem?

Paygoo reload kanske funkar?
Kan man betala fakturor direkt därigenom eller måste man då ta ut pengarna och sen sätta in på sin vanliga bank? Ursäkta för en dum fråga, men tycker det var lite svårt att förstå sig på hur den tjänsten kan hjälpa just mig

Kan man betala fakturor direkt därigenom eller måste man då ta ut pengarna och sen sätta in på sin vanliga bank? Ursäkta för en dum fråga, men tycker det var lite svårt att förstå sig på hur den tjänsten kan hjälpa just mig
Nej, det verkar man inte kunna utan då behöver du ta ut kontanter och sätta in på din bank. Till en kostnad vad jag förstår. Har aldrig använt paygoo själv.

Nej, det verkar man inte kunna utan då behöver du ta ut kontanter och sätta in på din bank. Till en kostnad vad jag förstår. Har aldrig använt paygoo själv.
Då är jag med, ja det kanske blir det man får göra ändå. Har annars tänkt att man använder northmill bankkortet för alla utgifter som man ändå annars hade haft, och extraamorterar istället med hjälp av min lön. Men mina utgifter per månad på kortet är ju dessvärre långt ifrån 7000, snarare 3000.

Testa använd betalao appen för kortet mot din bank eller mot inkasso direkt

Har du testat Lunar om det går att sätta in? Fungerar på samma sätt som Revolut.

Om du bokar hotell med det kortet, och sedan avbokar det nån dag senare (se till att det hunnits dragits från kortet) så kommer du få tillbaka ett belopp som du kan swisha från ditt Northmill till ditt konto.

Köp ett presentkort på IKEA och sälj?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp