Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Northmill betala senare

Nu blir det att jag gissar vilt här. Men har du fått din kredit beviljad och ska betala senare så bör du bli beviljad att delbetala eller skjuta fram betalningen om inget märkligt hänt sedan senast då den blev beviljad. Det känns som de går hand i hand

(Konstigt dock om de skulle ta en UC nu för om de ska ta bägge är oftast de senare som tillkommer oftast enbart för att se så det inte gått åt skogen typ.)

Men det kan vara att de inte har ett väl genomtänkt system och så har det enbart blivit så.
Det är så. Otroligt märkligt system.

Nu valde jag delbetala och fick upp att jag nu delbetalar. Men sen står det att jag ansökt om en kontokredit och att den OCH delbetalningen är under behandling, väldigt märkligt.

Jag har pratat med deras kundtjänst. Och det tas endast en creditsafe vid ansökan om att betala senare upp till 15000 kr och sedan om man vill delbetala en månad senare när fakturan kommer tar dom en ny creditsafe. Ingen UC lovade kundtjänst kommer att tas.

Jag har pratat med deras kundtjänst. Och det tas endast en creditsafe vid ansökan om att betala senare upp till 15000 kr och sedan om man vill delbetala en månad senare när fakturan kommer tar dom en ny creditsafe. Ingen UC lovade kundtjänst kommer att tas.
Det är endast vid kontokredit som uc tas

Det togs ingen uc på mig när jag ansökte om delbetala

Det togs ingen uc på mig när jag ansökte om delbetala
du skrev detta i tidigare inlägg

Jo men detta efter 1 månad och då tas en UC. ( nu en creditsafe som gav mig detta utrymme)Blir man inte beviljad får man betala hela fakturan på det man använt av krediten . Märkligt va?

Men då tog dom alltså ingen uc?

du skrev detta i tidigare inlägg

Jo men detta efter 1 månad och då tas en UC. ( nu en creditsafe som gav mig detta utrymme)Blir man inte beviljad får man betala hela fakturan på det man använt av krediten . Märkligt va?

Men då tog dom alltså ingen uc?
Nej de tog aldrig någon uc. Väldigt märkligt hela upplägget. Men men

Det är endast vid kontokredit som uc tas
Det är ju faktiskt en kontokredit enligt kreditavtalet. Problemet med Northmill är att de verkar ha parallella världar för läser du allting som de skrivit i sina olika "faq" så är det så mycket som är en direkt motsägelse och jag tror säkert att det varit så någon gång men när något ändras bör också informationen ändras. Dock begränsas det till maxtak på 15 000 kronor med creditsafe men enligt kreditavtalet så är det en kontokredit och du kan göra uttag - sen fungerar ju inte deras sida helt så per automatik.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp