Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nordnet lån, någon som fått?

Det stämmer. Tror Avanza dock erbjuder max 50.000 och det måste investeras.
Stämmer bra. Max 50k PER isk/KF vid värdepapper för 500k. Splittar man upp på flera konton så får man högre kreditlimit till 0% ränta ;)

Låter vettigt. Ska vänta tills jag har 300.000 på Nordnet och sen ringa dom fråga om jag kan använda dessa pengar som säkerhet för att få låna ytterligare 300.000 med låg ränta.

Det stämmer. Tror Avanza dock erbjuder max 50.000 och det måste investeras.
50000 är till 0% ränta, man kan självklart låna mer men då till högre ränta, 0,99% 1,99% och så högre än så beroende på hur man ligger till med belåningsvärdet.

50000 är till 0% ränta, man kan självklart låna mer men då till högre ränta, 0,99% 1,99% och så högre än så beroende på hur man ligger till med belåningsvärdet.
Nja. Säg att du har 3 isk konton med värdepapper på 500 000 i varje konto. Då kan du få 50 000 x 3 = 150 000 till 0% ränta. Då krävs det att du har stora bolag med höga belåningsvärden på 70-80%. Riktigt trevlig hävstång om du bemästrar risken på rätt sätt.

Senast ändrad:
Nja. Säg att du har 3 isk konton med värdepapper på 500 000 i varje konto. Då kan du få 50 000 x 3 = 150 000 till 0% ränta. Då krävs det att du har stora bolag med höga belåningsvärden på 70-80%. Riktigt trevlig hävstång om du bemästrar risken på rätt sätt.
Betyg 0,4. Inkomst 650.000. Lån på uc 495.000. Kreditkort 0/50000. Underskott 35.000.
Jag undrar vad ni skriver för motivering till lånet för att skippa lösenkrav? vad är det bästa anledning bland renovering, bilköp, investering osv?
jag får bara lösenkrav när jag ansöker, jag behöver kontant insats typ ca 400k men det enda jag får är samlingslån med lösenkrav annars.
Inkomst 600k
Betyg 2
Uc lån 490k
Underskott 75k
Vad brukar ni skriva för att få ut kontant? Utan lösenkrav?

nej min kommentar gäller bara att man kan låna mer än 50000, har man mycket aktier då är 1 miljon i kredit inget problem

Jag undrar vad ni skriver för motivering till lånet för att skippa lösenkrav? vad är det bästa anledning bland renovering, bilköp, investering osv?
jag får bara lösenkrav när jag ansöker, jag behöver kontant insats typ ca 400k men det enda jag får är samlingslån med lösenkrav annars.
Inkomst 600k
Betyg 2
Uc lån 490k
Underskott 75k
Vad brukar ni skriva för att få ut kontant? Utan lösenkrav?
Det hänger nog snarare på var du lånar än vad du skriver. Tror dessutom att lånar man via låneförmedlare är det än vanligare att det efterfrågas lösenkrav. Nordnet hade inte lösenkrav, Sevenday hade det inte heller. Tror inte storbankerna kör mycket ned lösenkrav heller. Var har du blivit beviljad lån?

Det hänger nog snarare på var du lånar än vad du skriver. Tror dessutom att lånar man via låneförmedlare är det än vanligare att det efterfrågas lösenkrav. Nordnet hade inte lösenkrav, Sevenday hade det inte heller. Tror inte storbankerna kör mycket ned lösenkrav heller. Var har du blivit beviljad lån?
200k från forex med 100% lösenkrav. Banknorwegian med lösenkrav, lendify 300k med lösenkrav. Alla stora lån jag blir erbjuden har dessa kompletteringar, trotts att mim inkomst 600k är högre än mim belåning 480k.
Jag har alltid gått genom förmedlare då jag inte vågar testa mig på banker direkt för om jag blir nekad då jag får man en fråga i onödan medan via förmedlare om den ena nekar den andra bjuder.
Jag har försökt med billån, synd att det inte finns valmöjlighet för kontant insats.

200k från forex med 100% lösenkrav. Banknorwegian med lösenkrav, lendify 300k med lösenkrav. Alla stora lån jag blir erbjuden har dessa kompletteringar, trotts att mim inkomst 600k är högre än mim belåning 480k.
Jag har alltid gått genom förmedlare då jag inte vågar testa mig på banker direkt för om jag blir nekad då jag får man en fråga i onödan medan via förmedlare om den ena nekar den andra bjuder.
Jag har försökt med billån, synd att det inte finns valmöjlighet för kontant insats.
De du räknar upp har mer eller mindre alltid lösenkrav. Du har så bra förutsättningar att du borde kunna söka direkt hos någon bank som ofta inte har lösenkrav.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp