Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nordea svåra?

Nordea lockar med sin raka amortering och möjlighet till 500 000.
Hur lätta/svåra är de? Ni som har där, vad hade ni för förutsättningar?
Tror ni att det finns möjlighet till samlingslån med UC 0,5? Inkomst 720 (efter uppdatering i år), skulder på 700. En FF.
Om kalkylen håller ser jag inga bekymmer.

Fick lån på 900 000kr utan säkerhet (Samlade lån). UC 18, 8 ff, årsinkomst 980 000kr, flyttade över pension till dem på 1,2mille. Bedömer dem som relativt enkla.
Gav dem en minut först och hade två samtal med dem, sen klart. Enkelt och smidigt.

Nej, då hade jag väl sagt det? Jag fick ett blancolån utan säkerhet hos Nordea på 1,2 miljoner. Vi är flera på forumet som fått det dessutom så jag är inte ensam om den saken.

Med årsinkomst minst 720tkr?!
Han har också skulder på 700tkr

Jag fick 885.000 beviljat av Nordea. 3.95% i ränta.

Blev förmånskund och tog bolån i samma veva.

Det var då :D Nu är det lånet släppt till KFM och räntan är typ det dubbla.

Du kan nog få allt samlat. Alltså 700k.
Jag fick ett samlingslån där på cirka 1,2 miljoner. Ränta 3,95(6,95 nu).
Hur många år fick du på betalningen? Du hade personligt möte med handläggare antar jag?

Hur många år fick du på betalningen? Du hade personligt möte med handläggare antar jag?
Jag gjorde samma resa. Fick prata med handläggare osv. Lägg upp plan hur du kan göra dig själv intressant för banken. Bankflytt, bolån, pensionflytt, sparkonto mm mm. Nordea tänker långsiktigt. Jag fick erbjudande Mars 2022 att låna 1,1 miljoner men det räckte med 1,05 (alltid något), 3,95% a 10 år. Deklarerad inkomst då 573k men kunde visa lönespecar a 56k/m för 2022. Behöll billånet då a 70k (ville inte betala 10år på det).
Det som jag tyckte var bra, var möjligheten till förhandsbesked innan en upplysning togs.

Hej!
Jag överväger att flytta min lön från Sparbanken till Nordea och samtidigt använda min bostad som säkerhet.
Är det någon som har erfarenhet av hur lätt det är att få ett samlingslån hos Nordea i en sådan situation?
Hur går proceduren till – betalar banken av mina befintliga krediter direkt eller måste jag göra det själv?
Jag har stabil inkomst och bostad, men mitt UC är inte så bra, så jag undrar om det ändå finns chans att få lån.
Tacksam för erfarenheter och tips!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp