Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nordea spärrat mitt BankID på alla svenska banker

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Absolut inte. Det hände många månader innan och har inte med dem här transaktionerna att göra.
Vad spelar det för roll du har ju inte bara varit spärrad på en bank fattar du inte att dom har historik på dig?

Nej, jag orkar inte skriva mer här med människor som har 0 förståelse för en människa. Det är sista jag skriver här.

Jag har absolut inte ljugit något här i tråden. Tror att jag har varit väldigt tydligt här vad banken har frågat efter och vad jag har svarat dem. Har lämnat alla underlag som förklarar transaktionerna.
Sen handlar inte den här tråden från början om mig utan om människor likt mig som har fått samma problem. Nej, det handlar inte bara om spelöverföringar. Vanliga människor blir spärrade för vanliga swishar som dom gör till sina familjemedlemmar. Vanliga människor som har varit kunder hos banken i 20+ år. Jag är bara en liten exempel. Men ni försöker göra det till jag vet inte vad ens ni försöker.

Ja, jag har varit bedragare och har lurat en person här. Men det har inte varit min avsikt och jag har inte flytt från det. Jag har varit i kontakt med personen. Under den perioden har jag mått som sämst i mitt liv och varit i spelberoende som värst.
Spelberoende är bara ett resultat av annat som har påverkat mig i livet. Jag vill inte gå in i saker för det är lång historia. Men olika saker har påverkat min psykisk mående. Jag har levt ett helvete i många år. Ni som inte har upplevt det kanske inte kan förstå. Till slut började jag spela (jag vet inte varför) och det blev bara värre och värre tills jag lurade någon här. Det var något värsta jag har gjort i mitt liv. Personen gjorde inte polisanmälan. Men jag själv kunde inte förlåta mig. Så jag tog nästan livet i november. Blev räddad i sista sekund.

Det var då allt vände för mig. Jag hade två val, att acceptera allt och på riktigt satsa att få hjälp eller dö. Jag valde till slut att kämpa. Så samma dag kontaktade jag polisen, psykiatrin och min chef på jobbet. Jag blev inlagt hos psykiatri och jag erkände också till polisen vad jag har gjort. Jag valde också att berätta allt till chefen och mina kollegor och de tog det bra. Chefen hjälpte mig att söka hjälp för spelberoende och jag fick stöd av hen och mina kollegor. De vet allt.

Sen dess går jag varje vecka hos en psykolog och på spelbehandling. Jag har inte heller spelat sen dess. Jag tar mediciner varje dag för mitt mående och är deltidssjukskriven. Jag är också mycket klarar i huvud och kan själv inte förstå hur jag kunde gå så långt.

Det är fortfarande väldigt fel det jag har gjort men spelberoende tillsammans med psykisk ohälsa gör hemska saker med en person. Innan detta har jag aldrig i mitt liv gjort något sånt dåligt. Jag är vanligtvis en snäll person och har hjälpt många människor. Jag är inte heller dum. Jag är välutbildad och har bra jobb.

Det spelberoende kan göra med en människa är sjukt. Men jag är inte det värsta exemplet. Det jag har gjort handlar inte om väldigt mycket pengar... men ändå.. Finns människor som har lurat och manipulerat till sig flera miljoner kronor.
Det låter hemskt men jag förstår att de inte ville göra det.

Där har du en kortfattad förklaring @Patron. Får jag inte en andra chans i livet? Kan jag inte bli förlåten för det här? Tydligen kan jag inte det här av vissa människor. De njuter av att se andra människor lida. Vet dock inte om de vågar erkänna sina synder så här öppet. Eller är de felfria änglar.

Det här har inget men absolut inget med den här tråden och det jag har skrivit om att göra. Banken vet inte ens om detta. Transaktionsfrågan var om helt andra transaktioner. Men folk gillar att ta upp det här.

Det är lätt att sparka i en som redan ligger ner...

Jag har gjort fel och har själv varit hos polisen och anmält det. Jag har sökt hjälp och gjort allt för att rätta till det. Jag mode extra dåligt och har varit nära att dö pga det. Men om jag inte kan bli förlåtet för ett stort fel jag har gjort i livet så ok.
@Maki det är grymt gjort att du sökt hjälp, och att du har tagit ansvar för vad du gjort i form av att gå till polisen etc. All kudos till dig!

Men det som alla vuxna människor måste inse, är att ens handlande ändå får konsekvenser. För bankens del så spelar det ingen roll hur mycket du ångrar dig -du har brutit mot deras villkor/varit en kass kund. Du verkar inte heller förstå, att-satser för att baken frågar om en/några transaktioner, att det bara är detta de tittar på -i ditt fall har du ju även haft andra tveksamma transaktioner, och även om banken lät dig ha kvar ditt konto då så är det något som de fortfarande väger in nästa gång det händer.

Det är samma sak att få t.ex. en grov varning på jobbet. Första gången är det en varning. Andra gången är det en varning. Tredje gången, är det skäl för uppsägning. Även om exakt samma typ av handling blev ”förlåten” första och andra gången, då leder den till slut till en annan konsekvens.

Eller ta bara en betalningsanmärkning som exempel -man kan göra ”en liten miss” och få lida för det i tre år, hur mycket man än ångrar sig, har ett beroende eller ber om ursäkt.

Det är inte för att trycka ner dig som person eller få dig att må dåligt som folk argumenterar här mot dig -det är för att du själv är så fruktansvärt tvärsäker och hävdar att allt ansvar ligger på någon annan (banken) när du faktiskt själv satt dig i den här situationen, skriver att dina konton stängts av utan anledning etc. när bara med den lilla informationen som kan utläsas i dina svar här visar att det ligger mer bakom. Även övriga inlägg du gjort -ena dagen skriver du att du inte rört spel på tre månader, nästa dag skriver du att banken frågat om en speltransaktion gjord för ”nån månad sedan” ger en bild av att du, medvetet eller omedvetet, ljuger om saker.

Man kan konstatera att det är två skilda problem:
  • Avslut av bankkonto
  • Spärr av BankID
Avslut av bankkonto innebär att banken i många fall tolkar penningtvättlagen och terrorlagstiftning för snävt enligt Finansinspektionen, det finns andra åtgärder att ta till; som mer övervakning, beloppsgränser o s v. De konstaterar också att problemet ökande. D v s bankerna behöver förbättra sin hantering för att detta inte ska bli ett samhällsproblem.

BankID borde vara statligt och jämföras med att ansöka om pass och nationellt id, inte behandlas av enskilda banker som är kopplat till att de stänger av bankkonton (i mitt huvud två helt skilda saker). Om bankerna på samma sätt hade fått bestämma vilka som ska ha pass eller inte, så hade man insett hur absurd situationen blivit. Vet att det pågår utredningar om detta, får hoppas att det sker en förändring snart.

Man kan konstatera att det är två skilda problem:
  • Avslut av bankkonto
  • Spärr av BankID
Avslut av bankkonto innebär att banken i många fall tolkar penningtvättlagen och terrorlagstiftning för snävt enligt Finansinspektionen, det finns andra åtgärder att ta till; som mer övervakning, beloppsgränser o s v. De konstaterar också att problemet ökande. D v s bankerna behöver förbättra sin hantering för att detta inte ska bli ett samhällsproblem.

BankID borde vara statligt och jämföras med att ansöka om pass och nationellt id, inte behandlas av enskilda banker som är kopplat till att de stänger av bankkonton (i mitt huvud två helt skilda saker). Om bankerna på samma sätt hade fått bestämma vilka som ska ha pass eller inte, så hade man insett hur absurd situationen blivit. Vet att det pågår utredningar om detta, får hoppas att det sker en förändring snart.
Ja men det är ju inte så det ser ut idag, Bank ID ges ut av bankerna och är en tjänst som sägs upp iom avstängt konto och då får man ju förhålla sig till det i nuläget. Jag har tagit upp det här redan med statligt id i tråden och rapport från finansinspektionen angående detta uppkomna problem. Men det är bara några få i denna tråd som sett det lite märkligt kan jag tycka....?

Ja men det är ju inte så det ser ut idag, Bank ID ges ut av bankerna och är en tjänst som sägs upp iom avstängt konto och då får man ju förhålla sig till det i nuläget. Jag har tagit upp det här redan med statligt id i tråden och rapport från finansinspektionen angående detta uppkomna problem. Men det är bara några få i denna tråd som sett det lite märkligt kan jag tycka....?
Ja, jag uttryckte min personliga åsikt emellan lite fakta. Det mesta du skriver är ihopklipp av information på nätet har jag noterat, detta är ett forum där personligt tyckande, erfarenheter och fakta blandas.

Nej, jag orkar inte skriva mer här med människor som har 0 förståelse för en människa. Det är sista jag skriver här.

Jag har absolut inte ljugit något här i tråden. Tror att jag har varit väldigt tydligt här vad banken har frågat efter och vad jag har svarat dem. Har lämnat alla underlag som förklarar transaktionerna.
Sen handlar inte den här tråden från början om mig utan om människor likt mig som har fått samma problem. Nej, det handlar inte bara om spelöverföringar. Vanliga människor blir spärrade för vanliga swishar som dom gör till sina familjemedlemmar. Vanliga människor som har varit kunder hos banken i 20+ år. Jag är bara en liten exempel. Men ni försöker göra det till jag vet inte vad ens ni försöker.

Ja, jag har varit bedragare och har lurat en person här. Men det har inte varit min avsikt och jag har inte flytt från det. Jag har varit i kontakt med personen. Under den perioden har jag mått som sämst i mitt liv och varit i spelberoende som värst.
Spelberoende är bara ett resultat av annat som har påverkat mig i livet. Jag vill inte gå in i saker för det är lång historia. Men olika saker har påverkat min psykisk mående. Jag har levt ett helvete i många år. Ni som inte har upplevt det kanske inte kan förstå. Till slut började jag spela (jag vet inte varför) och det blev bara värre och värre tills jag lurade någon här. Det var något värsta jag har gjort i mitt liv. Personen gjorde inte polisanmälan. Men jag själv kunde inte förlåta mig. Så jag tog nästan livet i november. Blev räddad i sista sekund.

Det var då allt vände för mig. Jag hade två val, att acceptera allt och på riktigt satsa att få hjälp eller dö. Jag valde till slut att kämpa. Så samma dag kontaktade jag polisen, psykiatrin och min chef på jobbet. Jag blev inlagt hos psykiatri och jag erkände också till polisen vad jag har gjort. Jag valde också att berätta allt till chefen och mina kollegor och de tog det bra. Chefen hjälpte mig att söka hjälp för spelberoende och jag fick stöd av hen och mina kollegor. De vet allt.

Sen dess går jag varje vecka hos en psykolog och på spelbehandling. Jag har inte heller spelat sen dess. Jag tar mediciner varje dag för mitt mående och är deltidssjukskriven. Jag är också mycket klarar i huvud och kan själv inte förstå hur jag kunde gå så långt.

Det är fortfarande väldigt fel det jag har gjort men spelberoende tillsammans med psykisk ohälsa gör hemska saker med en person. Innan detta har jag aldrig i mitt liv gjort något sånt dåligt. Jag är vanligtvis en snäll person och har hjälpt många människor. Jag är inte heller dum. Jag är välutbildad och har bra jobb.

Det spelberoende kan göra med en människa är sjukt. Men jag är inte det värsta exemplet. Det jag har gjort handlar inte om väldigt mycket pengar... men ändå.. Finns människor som har lurat och manipulerat till sig flera miljoner kronor.
Det låter hemskt men jag förstår att de inte ville göra det.

Där har du en kortfattad förklaring @Patron. Får jag inte en andra chans i livet? Kan jag inte bli förlåten för det här? Tydligen kan jag inte det här av vissa människor. De njuter av att se andra människor lida. Vet dock inte om de vågar erkänna sina synder så här öppet. Eller är de felfria änglar.

Det här har inget men absolut inget med den här tråden och det jag har skrivit om att göra. Banken vet inte ens om detta. Transaktionsfrågan var om helt andra transaktioner. Men folk gillar att ta upp det här.

Det är lätt att sparka i en som redan ligger ner...
Maki det är bra att du har sökt hjälp för ditt mående försökt sona ditt brott med att du gått till polisen och försökt göra rätt för dig.

Du måste börja ta ansvar för vad du gör du är en vuxen människa som måste inse att dina handlingar får konsekvenser. Det spelar ingen roll för banken hur mycket du ångrar dig och inte heller kommer ett sjukintyg hjälpa dig mot att du brutit deras villkor.

Du återkommer om andra som har liknande problem tex som mamman som swishade sina barn julklappspengar. Det är en väsentlig skillnad på att göra det mot för vad du har gjort gentemot banken det går inte ens att jämföra du är inte i samma sits du har brutit mot deras villkor.

Det är ju inte bara den här banken du haft problem med samt att du blivit tillfrågad flera ggr om dina transaktioner i omgångar. Du har fått flera chanser men bara fortsatt på som att inget hänt. Desutom håller du på med andra tveksamma transaktioner då ökar du i risk till slut är risken så hög så dom avslutar ditt konto och spärrar ditt BankID.Eftersom dom vägt in allt du har gjort tidigare.Alltså så har ditt konto inte stängts av utan någon anledning utan snarare tvärtom av den anledningen att du brutit mot deras villkor.

Du skriver en sak för att sedan skriva nån annan sak så det finns ingen trovärdighet i det du skriver och jag tror det finns betydligt mer skelett i garderoben.

Du har själv satt dig i den situation du befinner dig i men försöker skylla allt ansvar på någon annan än dig själv. Du vill ha en andra chans säger du man får en andra chans när man bevisar att man har ändrat sig och börjar ha insikt och ta ansvar. Det händer inte över en dag om du frågar mig.Jag har försökt hjälpt dig i över två dagar och du är oärlig det är jävligt otacksamt.

Du tar inte in informationen utan skriver ut i känslor istället för att se på det objektivt. Det är ingen här som igentligen vill dig något illa eller försöker att få dig att må dåligt men inse vad du gjort själv och skyll inte ifrån dig.

Ja, jag uttryckte min personliga åsikt emellan lite fakta. Det mesta du skriver är ihopklipp av information på nätet har jag noterat, detta är ett forum där personligt tyckande, erfarenheter och fakta blandas.
Han frågar ju efter information vad man kan göra osv och han tar inte in informationen fel och länka information isåfall då? Ditt inlägg här i tråden har du ju hittat från information från nätet eller kanske från min bilagor jag länkat tidigare?

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp