Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nordea, drar inte pengarna direkt?

Hej.
Jag har gått över från Swedbank till Nordea.
Hos Swedbank kunde man när man betalade räkningar betala direkt och pengarna dras direkt från konto.
Ni när jag försöker betala räkningar hos Nordea så går det inte. Det står att pengarna kommer dras den 23/1. Har provat att ändra datum till 20/1 men den ändras av sig själv till den 23/1 igen.
Hur gör man så att pengarna dras direkt från kontot? Eller går det att inte göra så hos Nordea?

Hej.
Hos Swedbank kunde man när man betalade räkningar betala direkt och pengarna dras direkt från konto.
Ni när jag försöker betala räkningar hos Nordea så går det inte. Det står att pengarna kommer dras den 23/1. Har provat att ändra datum till 20/1 men den ändras av sig själv till den 23/1 igen.
Hur gör man så att pengarna dras direkt från kontot? Eller går det att inte göra så hos Nordea?
Det går inte. Nordea har ej så som Swedbank. Dem som har så att pengarna dras direkt är Länsförsäkring och Swedbank.

Hej.
Hur gör man så att pengarna dras direkt från kontot? Eller går det att inte göra så hos Nordea?d
Jsg brukar behöva lägga innan ca 10 för samma dag annsrs blir det nästa, haft Nordea i mer än 2 åt

Det går inte. Nordea har ej så som Swedbank. Dem som har så att pengarna dras direkt är Länsförsäkring och Swedbank.
Vad dåligt. Så ifall någon annat dras emellan de dagarna så kommer man sakna täckning när de räkningar ska dras. Eller reserveras de pengarna? Är de bara de två banker som har så eller finns det fler?

Bara för att pengarna dras direkt från ditt konto hos Swedbank betyder inte det att pengarna når mottagaren snabbare. I princip samma bryttider för samtliga banker.

Bara för att pengarna dras direkt från ditt konto hos Swedbank betyder inte det att pengarna når mottagaren snabbare. I princip samma bryttider för samtliga banker.
Ja, det vet jag. Men bättre att bli av med pengarna direkt så slipper man tänka på det. Säg att jag ska betala en faktura 1000 kr och då dras pengarna nästa dag. Ifall då innan dess dras lite pengar till annat som inte skulle betalas före faktura. Då kommer man ju sakna täckning nästa dag när pengar för fakturan ska dras.

Ja, det vet jag. Men bättre att bli av med pengarna direkt så slipper man tänka på det. Säg att jag ska betala en faktura 1000 kr och då dras pengarna nästa dag. Ifall då innan dess dras lite pengar till annat som inte skulle betalas före faktura. Då kommer man ju sakna täckning nästa dag när pengar för fakturan ska dras.
Se till att lägga in de räkningar du vill ska dras först i tid. Vet du att du får pengar ett viss datum i månaden så lägg in det du vill ska dras till det datumet. Svårare än så är det inte. Samma system m handelsbanken.

Senast ändrad:
Sant, det betyder bara att Swedbank behåller pengarna längre. Nordea tillhör dem som får fram pengarna bland de snabbaste till mottagaren och är ärlig med sina stopptider.

Hej.
Skapa ytterligare ett konto dedikerat för räkningar, ej kopplat till något kort, för över pengar dit och gör betalningar därifrån...?
Ingen risk att det då saknas täckning.

Vad dåligt. Så ifall någon annat dras emellan de dagarna så kommer man sakna täckning när de räkningar ska dras. Eller reserveras de pengarna? Är de bara de två banker som har så eller finns det fler?
Jag har Nordea och har ett kapitalkonto dit jag för över pengar, när jag lägger in räkningen så styr jag bara att pengarna till den räkningen dras just från det kontot!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp