Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nordax uppsägning

Hej!

Jag undrar om någon vet om Nordax skickar uppsägningsbrev på lånet med chans att betala ikapp eller skickar direkt till inkasso?

De skickar uppsägningsbrev samt ringer dig varje dag. Försökte till och med skicka rekommenderat brev. Sen skickar de till Axactor inkasso. Axactor var snabba i sin tur att skicka till KFM

De skickar uppsägningsbrev samt ringer dig varje dag. Försökte till och med skicka rekommenderat brev. Sen skickar de till Axactor inkasso. Axactor var snabba i sin tur att skicka till KFM
Tack för ditt svar :) är uppsägningsbrevet på att hela beloppet dvs hela lånet ska betalas eller på de fakturor jag ligger efter med?

Om jag inte missminner mig fick jag först vanliga fakturor där tidigare missade betalningar var tillagda. Fick ett par st sådana. Efter det kom uppsägningsbrevet på hela lånets totala summa. Så lånet ska då betalas i sin helhet. Kan vara att det går att ringa de och diskutera fram en lösning även i detta läget. Jag provade aldrig hade bestämt mig för att släppa allt till KFM för att senare söka skuldsanering.

Härligt! Bra jobbat. Önskar jag hade gjort detsamma innan allt spårade ur helt. Tror de flesta långivare går att resonera med och få till en lösning om det inte gått för långt.

Samlade ihopa mig o ringde Nordax idag o fick helt okej hjälp att lägga upp en plan för att betala av de fakturor som förfallit. Vet inte varför jag har så svårt för att ringa :-(
Hej!
Hur många fakturor låg du efter med?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp